دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نرم افزار پژوهیار

حوزه/ دومین نسخه از نرم افزار پژوهیار با عنوان پژوهیار ۲ به‌ صورت نسخۀ رومیزی (desktop) و با هدف کاربری مستقل از مرورگر به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی به زودی عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  پژوهیار ۲ نگارش تغییریافته‌ ای از نسخه‌ های قبلی نرم‌ افزار پژوهیار می باشد که با ارائه امکانات بیشتر و قابلیت منحصر به فردِ دسترسی از مرورگرهای فایرفاکس، کروم و اپرا، به زودی در دسترس کاربران قرار گرفته، قابل نصب و استفاده خواهد بود.

همچنین: پژوهیار ۲ فضای اختصاصی در سیستم کاربر در اختیار قرار می‌دهد و بی‌ نیاز از پیچیدگی‌ ها و روزآمدسازی‌ های نسبتاٌ کوتاه فایرفاکس یا یک مرورگر خاص، امکان بهره مندی از امکانات نرم‌ افزار مدیریت منابع پژوهشی را آن هم به کمک مرورگرهای فایرفاکس، اپرا و کروم در اختیار قرار می‌دهد.

 این گزارش می افزاید: کاربر در پژوهیار ۲ با استفاده از دسترسی‌های چندگانه در منوی اصلی و منوهای آیکنیک سهولت استفاده از ابزارهای پژوهشی را تجربه می‌کند.

قابل اجرا بودن بر روی سیستم عامل ویندوز ۷ و ۸ و ۱۰ و ورد ۲۰۰۳، ۲۰۰۷، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳، جایگزین شدن نسخه جدید بعد از نصب به جای نسخه قبلی، قابل دسترس بودن اصل نرم‌ افزار پس از نصب بر روی کنترل پنل یا دسکتاپ، قابلیت ذخیره سازی منابع از پایگاه‌های قابل درون‌ برد در کتابخانه پژوهیار از هر سه مرورگر فایرفاکس، کروم و اپرا، امکان ذخیره نتایج حاصل از پژوهش‌های خود مستقیم در ابر پژوهیار، امکان نصب رایگان رابط‌های مرورگر پژوهیار از طریق وب استور هر یک از مرورگرهای ذکر شده، از جمله مزایای نسخه جدید پژوهیار می باشد.

لازم به ذکر است: پژوهیار اولین نرم‌ افزار استناددهی و سازماندهی منابع پژوهشی با قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی و عربی است که کاربران فارسی زبان از سال ۱۳۹۲ با آن آشنا شده اند و محققان و پژوهشگران را در امر پژوهش و مستند سازی نتایج پژوهشی، گردآوری، سازماندهی و ایجاد دسته‌ بندی‌های گوناگون منابع علمی یاری می‌کند و با بهره‌ مندی از این نرم‌ افزار می‌ توانند به نحو مناسبی و بر اساس شیوه‌ نامۀ استناددهی مورد نظر خود، به استناددهی و درج کتابنامه حاصل پژوهش خود در کتاب، پایان‌ نامه و مقاله بپردازند.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به وبگاه پژوهیار به نشانی www.pajoohyar.ir مراجعه نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha