دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام حسین(ع)

حوزه/ به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی، پایگاه کتابخانه دیجیتال نور از جمله پایگاه های وابسته به مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی بیش از ۱۴۰ عنوان کتاب را با موضوع « امام حسین(ع)»، « عاشورا» و « واقعه کربلا» در دسترس علاقه مندان قرار داد.

مدیراجرایی کتابخانه دیجیتال نور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، گفت: مرکزنور تاکنون بخش عظيمی از منابع و متون اصلی علوم اسلامی با موضوعات گوناگون و متنوع را در قالب نرم افزارهای مختلف عرضه کرده است، در همين راستا، در سال 1387، با توجه به پیشینه نرم افزارهای مختلف ارائه شده و پایگاه های کتابخانه ای مانند پایگاه مجلات تخصصی نور، و به منظور دسترسی سريع و آسان پژوهشگران به منابع پژوهشي با هدف عرضه کتاب های تخصصی حوزه علوم اسلامی و انساني بر روی شبکه جهاني اینترنت، پايگاه کتابخانه ديجيتال نور را با امكانات پژوهشی و قابلیت های متنوع تحقیقاتی راه اندازی کرد.

حجت الاسلام حسین احمدی تنکابنی افزود: در طی این مدت تغییرات و تحولات گسترده ای از لحاظ محتوایی، گرافیکی، به روزرسانی دیتا، امکانات و قابلیت های پژوهشی و نمایشی مورد نیاز کاربر و همچنین افزایش تعداد کتاب و حجم اطلاعات ... را داشته است که موجبات افزایش استقبال و استفاده سریع و آسان کاربران را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مفید و مورد نیاز پایگاه به جهت مراجعه کاربران از سایر کشورها برای دستیابی به منابع معتبر و مرجع، راه اندازی اینترفیس عربی و انگلیسی در کنار اینترفیس فارسی می باشد.

مدیر اجرایی نورلایب بیان داشت: این پایگاه در سال 1391 برترین پایگاه کتابخانه ای کشور در ششمین جشنواره و نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال شد و حائز کسب نشان زرّین و لوح افتخار کشور شده است.

وی به برخی از عناوین کتب ارائه شده در این کتابخانه اشاره کرد و افزود: بصار العين في أنصار الحسين علیه السلام (طبع جدید)، آداب سفر و زیارت عتبات عالیات، آداب کوی جانان (آداب زیارت حسینی)، أمراء الکوفة و حکامها، آهی سوزان بر مزار شهيدان، ابصار العین فی انصار الحسین (چاپ قدیم)، ابو الشهداء الحسين بن علي عليه السلام، احکام فقهی سفر زیارتی عتبات، ادب الطف او شعراء الحسین علیه السلام (۱۰ جلد)، ادعیه و زیارات عتبات عالیات، ارمغان شهید، از حسین علیه السلام تا مهدی(عج)، از غروب عاشورای حسینی (ع) تا طلوع ظهور مهدی (عج) و... از جمله برخی عناوین این کتابخانه دیجیتالی می باشد.

علاقه مندان می توانند برای استفاده از نشانی اینترنتی ذیل ابتدا ثبت نام و سپس از کتابخانه دیجیتالی نور (نورلایب ) استفاده کنند؛

https://www.inoor.ir/

www.noorlib.ir

انتهای پیام   313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha