یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 361515
۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
همکاری الازهر با ژاپن

حوزه/ احمد الطیب: ژاپن توانسته از تجربه غرب استفاده کرده و آن را متناسب با فرهنگ خود آماده سازی کند و همین باعث می شود تجربه آموزشی ژاپن در این زمینه تجربه ای ممتاز باشد تا الازهر هم بتواند با استفاده از این تجربه آن را با فرهنگ مصری متناسب سازد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» روز گذشته تاکیرو کاجوا سفیر ژاپن در قاهره با احمد الطیب شیخ الازهر دیدار کرد و طرفین درباره افزایش همکاری آموزشی و فرهنگی ژاپن و الازهرگفتگو کردند.

احمد الطیب در این دیدار گفت: برای ما مهم است که از تجربیات آموزشی ژاپن در دانشکده های الازهر و دو مرحله راهنمایی و دبیرستان وابسته به الازهر استفاده کنیم، چون ژاپن توانسته از تجربه غرب استفاده کرده و آن را متناسب با فرهنگ خود آماده سازی کند و همین باعث می شود تجربه آموزشی ژاپن در این زمینه تجربه ای ممتاز باشد تا الازهر هم بتواند با استفاده از این تجربه آن را با فرهنگ مصری متناسب سازد.

وی افزود: الازهر گام هایی عملی در زمینه تجدید گفتمان دینی برداشته و در متون درسی خود در مراحل راهنمایی و دبیرستان بازنگری کرده و همایشی برای مبارزه با افراط و ترور در سال گذشته با حضور علمای مسلمان و نمایندگان کلیساهای شرقی برگزار کرده است.

 شیخ الازهر گفت: دانشگاه الازهر با همکاری مجلس حکمای مسلمان کاروان های صلح را به قاره های مختلف جهان اعزام کرده تا به جهان تاکید کند که اسلام دین صلح و محبت است و با خشونت و افراط مخالف است و علمای الازهر نیز در تلاش می کنند با ارتباط با جوانان در نقاط مختلف مصر آنها را از خطر تروریسم آگاه سازند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha