پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
سبک زندگی

حوزه/ محقق حوزوی گفت:انتخاب سبک زندگی به منزله زیر مجموعه فرهنگ در بعد شناختی فرهنگ در قالب باورها، ارزش ها و هنجارها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام محمد یاسین بصیرت امروز در همایش «سبک و فرهنگ زندگی اسلامی در دنیای معاصر»، گفت: سبک زندگی از جمله مباحث جدید بین رشته ای است که می توان در جامعه شناسی فرهنگ به آن پرداخت.

وی افزود: انتخاب سبک زندگی به منزله زیر مجموعه فرهنگ در بعد شناختی فرهنگ در قالب باورها، ارزش ها و هنجارها از اهمیت ویژه ای در جوامع کنونی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که تحقق سبک زندگی مسلمانان معاصر با چالش هایی مواجه بوده، سوال اصلی اینجاست که موانع تحقق سبک زندگی مسلمانان بر اساس فرهنگ اسلامی در دنیای معاصر و راه های برون رفت از آن چیست؟

دانش پژوه دکترای قرآن و علوم اجتماعی المصطفی(ص) با بیان این که باید به موانع داخلی و خارجی تحقق سبک زندگی اسلامی پرداخته شود گفت: موانع داخلی مربوط به بخش درونی سبک زندگی مسلمانان معاصر می باشد؛ این موانع نشات گرفته از فهم نادرست از فرهنگ اسلامی است که عبارتند از استبداد فرهنگی، از خود بیگانگی فرهنگی، قوم مداری و نژاد پرستی و قوم  گرایی و افراط گرایی و تحجرگرایی و همچنین پایین بودن علم تخصصی و...

وی در پایان خاطرنشان کرد: از موانع سبک زندگی اسلامی بر اساس فرهنگ اسلامی در دنیای معاصر نیز عبارت هستند از احیای هویت فرهنگی، خودباوری فرهنگی، نهضت علمی تخصصی و همچنین وحدت اسلامی در عین تکثرت گرایی و....

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha