سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
خانم شایسته خوی مدیر مدرسه نرجس

حوزه/ مدیر موسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس (س) از تالیف ۳۰ اثر و فهرست نویسی مجموعه آثار شهید مطهری از سوی محققین و پژوهشگران این موسسه خبر داد.

خانم شایسته خوی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد با اشاره به فعالیت های پژوهشی موسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس (س) وآمار تالیفات موسسه از ابتدای سال جاری تاکنون، گفت: محققان و اساتید در مجموعه مکتب نرجس(س) همواره در ابعاد مختلف علمی-پژوهشی و آموزشی تالیفاتی داشته اند، در این راستا تولیدات در دو قالب اصلی مقاله وکتاب است که از این جهت که مقالات را حساب می کنیم.

وی با بیان این که نزدیک به 30 اثر از ابتدای سال جاری توسط محققان این موسسه تالیف شده است، ابراز داشت: مقالات تولیدی نه تنها برای فصلنامه های بین اللملی شمیم نرجس و میراث طاها تهیه و تالیف می شود، بلکه بنا به سفارش بعضی از مراکز علمی و پژوهشی مقالاتی به فراخور نیازها تالیف می گردد.

مدیر موسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس (س) با بیان این که کتابهایی که جنبه پژوهشی دارد و به نوعی می تواند به مسائل بنگرد، در دستور کار مجموعه قرار گرفته است، ابراز داشت: کتاب «عده از منظر قران و فقه»، از آثار این مجموعه در همین راستا می باشد.

وی با اشاره به این که برخی از تالیف ها ماحصل کارگروهی چند ساله و به عنوان منبع و مرجع برای محققان راهگشاست، گفت: از جمله، فهرست نویسی مجموعه آثار شهید مطهری که کاری از گروه شیعه شناسی موسسه است، می تواند دسترسی به اطلاعات را تسریع کرده و زمینه فهم و استفاده بهینه از آثار آن شهید را برای محققان و مبلغان فراهم سازد.

شایسته خوی افزود: تالیفاتی که جنبه آموزشی و تبلیغی داشته نیز در این مجموعه به چاپ رسیده که از جمله کتاب های کودکی و نوجوانی حضرت علی(ع) از این جمله اند.

وی درباره حضور طلاب در عرصه پژوهش و تالیف، گفت: تالیف و نوشتن لازمه پژوهش و کار علمی است و در این صورت فرایند تولید دانش روی می دهد و به طورکلی تحقیق و پژوهش، عملیاتی است که با مطالعه اولیه در مورد یک مساله شروع می شود و تا دستیابی به پاسخ آن مسئله و رسیدن به نتیجه ادامه می یابد.

مدیر موسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس (س) با بیان این که مسئله ها دو نوع قدیم و جدید می باشد و مسائل گذشته پاسخ به روز و کامل تری می خواهد، تصریح کرد: اگر طلاب با توجه به نیازهای موجود، دست به قلم شوند، می توانند از این عرصه به عنوان یک فضای خوب برای تبلیغ استفاده کنند.

وی با تاکید بر این که در مورد «بیان» به طور جدی به نوسازی ادبیات دینی نیازمندیم، ابراز داشت: گاهی دیده می شود که نسل جوان، زبان بعضی از آثار گذشته را نمی فهمند؛ از این رو باید با سبک و سیاق جدید با مخاطب ارتباط برقرار کنیم.

شایسته خوی، با توجه به تمایل مراکز و نهادها برای همکاری با حوزه، افزود: مراکز پژوهشی ونهادهایی که حوزه را می شناسند و به آن بها می دهند، کم نیستند و البته تعامل بین نهادها با مراکز حوزوی به نگاه مسئولان این نهادها نیز برمی گردد.

مدیر موسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس (س) افزود: اگر طلاب بدانند همواره در عرصه تحقیق و پژوهش، مراکز ونهادهایی هستند که سفارشات علمی دارند، با ذوق و علاقه بیشتری وارد این عرصه می شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha