دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بازدید حجت الاسلام اعرافی از موسسه تبیان

حوزه/ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این مطلب که در شرایط حساس فرهنگی قرار داریم، گفت: تا به امروز فعالیت های مناسبی صورت پذیرفته و بسیار مناسب بوده؛ اما اگر بتوانیم جوانان کم اطلاع از مباحث معارفی و دینی را جذب نبوده و برنامه ریزی داشته باشیم، به موفقیت های بیشتری دست پیدا خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین علیرضا اعرافی عصر امروز ضمن بازدید از مؤسسه فرهنگی قرآنی تبیان، اظهار داشت: انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس، نمونه بارزی از فداکاری، همت، اراده قوی و راسخ جوانان بسیجی همراه با تفکر و اندیشه اسلامی بوده است.

وی با بیان این مطلب که جهاد سازندگی از تجربه های گرانسنگ دوران انقلاب بود که توانست راه انقلاب را در بسیاری از عرصه ها به شکوفایی برساند، ابراز داشت: متأسفانه امروز نتوانستیم از این جایگاه به درستی بهره برداری کنیم.

رئیس جامعة المصطفی با بیان این مطلب که امروز با شور و شعور بسیجیان می توان بسیاری از قواعد را تغییر و در عرصه های گوناگون علمی موجب حیرت همگان شد، خاطرنشان ساخت: جامعه جوان و بسیجی ما ثابت کرده است که برای هر فعالیتی نیازمند به اراده، فکر، روحیه، شعور و حماسه بسیجی داریم؛ نه تئوری های از پیش طراحی شده.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با رد این تفکر که کارهای بزرگ با طراحی، فکر و تئوری های از پیش تعیین شده به موفقیت می رسد، تصریح کرد: بسیج با روحیه فوق العاده خود بارها در مکان های گوناگون ثابت کرده که می تواند با داشتن شور و حماسه همراه با اندیشه­ و حکمت، کارهای بزرگ و ارزشمندی را انجام دهد که مورد حیرت دیگران واقع شده و این أمر به مراتب در انقلاب و دفاع مقدس به وقوع پیوست.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه اراده قوی و شوی بالای بسیجیان حکومت 2500 ساله شاهنشاهی را ساقط کرد، بیان داشت: امروز ما برای پیشرفت و تعالی انقلاب در موضوعات گوناگون، نیازمند به همین عنصر بوده و نباید اجازه داد این تجربه گران و ذی قیمت، با بی مسئولیتی و غفلت برخی از بین برود.

حجت الاسلام و المسلمین اعرافی یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران توانست این تجربه را به عنوان الگو برای سایر کشورها صادر کند و امروز این کشورها با استفاده از این تجربیات حکمیانه، نهایت استفاده را برده و در برابر دشمنان از جمله تروریست های تکفیری النصره و داعش مقابله کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مدل های گوناگونی از تجربه را به دنیا صادر کرده است، اظهار داشت: فعالیت های فرهنگی برای موفقیت و بقاء بیشتر، نیاز به طراحی، تعریف سند و مطالعه چشم انداز و نظام راهبردی منسجم دارند.

رئیس جامعة المصطفی با بیان این مطلب که در شرائط حساس فرهنگی قرار داریم، ابراز داشت: تا به امروز فعالیت های مناسبی صورت پذیرفته و بسیار مناسب بوده است؛ اما اگر بتوانیم جوانان کم اطلاع از مباحث معارفی و دینی را جذب نبوده و برنامه ریزی داشته باشیم، به موفقیت های بیشتری دست پیدا خواهیم کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: کانون، مساجد، مراکز فرهنگی، حوزه و دانشگاه باید نگاهی ویژه به موضوع هنر داشته باشند؛ چراکه از این طریق می توان الگوهای مناسبی را به جامعه منتقل کرد.

امام جمعه قم خاطرنشان ساخت: بسیاری از فکرهای انقلابی و حماسی در دوران انقلاب از مباحث هنری همچون تئاتر، منتشر، تولید و گسترش یافته و این امر می طلبد به صورت جدی در این عرصه ورود کرد.

حجت الاسلام و المسلمین اعرافی در پایان با اشاره به جایگاه شهر مقدس قم، تصریح کرد: این شهر از ظرفیت های بسیار خوبی همانند حرم مطهر، مراجع، علما و ... داشته و باید از این ظرفیت برای بین المللی کردن اسلامی قم نهایت بهره برداری را کرد.

انتهای پیام:40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha