دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
هیئت مذهبی

حوزه/ دبیرجامعه ایمانی مشعر گفت: هئیت های مذهبی با قدمتی چند صد ساله در کشورمان طی سالیان متمادی علاوه بر ذات معنوی و مذهبی خود نقش های موثری در ابعاد دیگر جامعه اسلامی ایفا کرده، لذا به طوری که امروز می توان با این ظرفیت اقدامات فراملی انجام داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» رحیم آبفروش امروز در نخستین روز همایش ملی « هیئت های فعال عرصه اربعین در مسجد مقدس جمکران اظهارداشت: حرکت‌های فرهنگی در هیئت‌های مذهبی به شیوه خوبی در حال انجام شدن است اما سرعت این حرکت‌ها به علت محدود بودن امکانات مقداری کند است.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که در این همایش حضور پیدا می‌کنند باید آموزه‌های خود را به هیئت‌های سراسر کشور انتقال دهند افزود: حضور پرشور مدیران هیئت‌های برجسته کشور در این همایش جای تقدیر دارد و امیدواریم با این همایش بتوانیم در راستای تقویت ظرفیت‌های هیئت‌های مذهبی گام مناسبی برداریم.

دبیر جامعه ایمانی مشعر بر توانایی هیأت‌های مذهبی برای نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف جامعه اثرگذار توصیف کرد و اظهارداشت: انرژی نهفته در هیأت‌ها می‌تواند در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ایفای نقش کند.

وی با تاکید بر اینکه این همایش از حاشیه‌های سیاسی و دولتی به دور است افزود: امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت مردمی استفاده و با هم‌افزایی یکدیگر بزرگ‌ترین قدرت نرم ایران اسلامی را به سمت کارایی بیشتر هدایت کنیم زیرا انرژی نهفته در هیأت‌ها و تجمیع و همسو کردن آن می تواند در اثر بخش بیشتر نقش آفرینی کند.

دبیر جامعه ایمانی مشعر با اشاره به برنامه‌های متنوع این همایش دو روزه گفت:  افرادی که در این همایش حضور پیدا کرده اند‌ باید پیام سخنرانان این برنامه فرهنگی را به سراسر کشور انتقال دهند تا بتوانیم به نتایج مورد نظر برسیم.

 آبفروش از حضور مدیران هیأت‌های مذهبی برجسته سراسر کشور در همایش ملی هیأت‌های محوری و برگزیده کشور تشکر کرد و یادآور شد: امیدواریم بتوانیم در این همایش به اهداف مورد نظر برسیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha