سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
آیت الله جوادی

حوزه/ اگر انسان که خداوند او را تکریم کرده با این نعمتی که در اختیار دارد، قدردان نباشد و با این اعضا، گناه کند، خسران عظیمی کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله جوادی آملی امروز پنجشنبه در درس عمومی اخلاق در بنیاد علوم وحیانی اسرا، با اشاره به اهمیت در نظر گرفتن رابطه انسان و خالق، گفتند: انسان ها باید بدانند آنها هستند که همیشه به خدا نیاز داشته و باید به این معبود پناه ببرند.

ایشان افزودند: خداوند متعال، هیچ نیازی به ما ندارد و این ما هستیم که باید تسبیح خداوند کنیم و اگر از خدا غافل شویم هیچ راهی به نجات نداریم.

این مرجع تقلید بیان کردند: انسان با عبودیت به مقام انسانیت می رسد و اگر از خدا غافل باشد، انسان نخواهد بود.

ایشان با اشاره به اهمیت دعا در زندگی انسان ها گفتند: دعاهای ما باید علمی فلسفی باشد و تنها به مسایل مادی توجه نکند.

این مرجع تقلید اظهارکردند: سعادت ملت ها در التزام به قرآن و معارف وحیانی است که به برکت نظام اسلامی ایران حافظان و قاریان قرآن بسیاری در این کشور تربیت شدند.

ایشان با توصیه ای به طلاب در خصوص تداوم و استمرار در تلاوت و حفظ قرآن گفتند: طلاب باید با قرآن مانوس باشند و هر ماه یک بار قرآن را ختم کرده و پس از دعای ختم، به تفسیر قرآن مشغول شوند تا این اتصال همیشگی بین آنها و این معارف وجود داشته باشد.

معظم له در ادامه خاطرنشان کردند: طلاب باید در معارف اهل بیت(ع) غوطه ور شوند و از منابع فیضی چون صحیفه سجادیه که از اصول معارف اهل بیت(ع) است استفاده کنند.

ایشان با اشاره به اهمیت و جایگاه دعاهای امام سجاد(ع) در هندسه معارف اهل بیت(ع) گفتند: بالاترین برکات الهی در این کتاب های ارزشمند است که باید قدر بدانیم به حد توان از آنها بهره ببریم.

این مرجع تقید بیان کردند: طلاب همیشه باید در حال تسبح کردن خداوند باشند و عمر خود را صرف اعتلای فرهنگ اسلامی در جامعه کنند.

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به جایگاه رفیع انسان در دستگاه آفرینش بیان کردند: انسان کسی است که از سوی باریتعالی بر او سلام داده شده است ونباید این جایگاه را ارزان از دست بدهد.

ایشان گفتند: اگر انسان که خداوند او را تکریم کرده است با این نعمتی که در اختیار دارد، قدردان نباشد و با این اعضا، گناه کند، خسران عظیمی کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha