چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
کد خبر: 362326
۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
بوستان کتاب

حوزه /انتشارات بوستان کتاب وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هرساله تعدادقابل توجهی کتاب با موضوعات مختلف چاپ ومنتشر می کند که برای عموم مردم به ویژه طلاب وفضلا قابل استفاده می باشد .

سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه» پنج اثر منتشر شده از سوی این انتشارات را که روانه بازار نشر شده معرفی می کند.

*سیمای خانواده دراسلام

خانواده رکن اساسی هر جامعه و نقطه آغاز سازندگی در هر کشوری به شمار می‌رود. چنانچه این بنای بلند انسانی و فرهنگی، از استحکام و غنای شایسته برخوردار باشد، چشم‌اندازهای روشنی در افق پیشرفت و تعالی آن اجتماع پدیدار می‌گردد و دست‌آوردهای ارزنده‌ای نصیب جامعه بشری خواهد شد.

کتاب حاضر می‌کوشد تا با پرداختن به موضوعات کلیدی در حوزه خانواده، راهکارهای لازم در مسیر پاسداشت و رشد و بالندگی این نهاد اجتماعی را به تصویر کشد.

کتاب سیمای خانواده در اسلام توسط جمعی از نویسندگان ازسوی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در416 صفحه  چاپ ومنتشر شده است.

*تقریر الحقیقه فی شرح تحریر الوسیله

حج، عبادت بزرگ اسلامی است که در کتاب‌های فقهی، باب مستقلی دارد و فقیهان عالی‌قدر به آن توجه ویژه کرده‌اند. این باب در کتاب «تحریر الوسیله» اثر گران‌سنگ امام خمینی نیز مطرح شده و نکته سنجی‌های دفیق دارد.

استاد آیة الله احمد بهشتی که از شاگردان امام خمینی می‌باشند در اثر حاضر با نام «تقریر الحقیقه فی شرح تحریر الوسیله» این باب را به تفصیل شرح کرده و زوایای گوناگون آن را کاویده است.

کتاب تقریر الحقیقه فی شرح تحریر الوسیله/ ج1 – کتاب الحج اثر آیت الله دکتر احمد بهشتي در400 صفحه به نگارش درآمده است .

*حلقات الفقه الفعال  

بی‏شک اسلام کامل‏ترین و جامع‏ترین دین الهی، و پاسخ‏گوی همة نیازهای بشر در هر زمان است. لذا برای همیشة تاریخ تا زمان بر پایی قیامت برای مردم هر عصری طراوت و تازه‏گی دارد. نبیّ مکرّم اسلام(ص)، و امامان معصوم(ع)، به‏ویژه امام صادق(ع) در مقبولة ابن حنظله و امام عصر(عج) در توقیع مبارک فقط فقهای شیعه را پاسخ‏گوی مسائل مستحدثه در همة رخدادها ـ در ابعاد گوناگون زندگی بشر ـ معرفی کرده‏اند.

خط و مشی اجتهادی فقیه شیعی را نبیّ مکرّم اسلام در حدیث متواتر ثقلین و امام صادق و امام رضا(ع) در این حدیث صحیح معرفی کرده‏اند: «علینا القاءُ الاُصول وعلیکم التفریع». و امروز در زمان طلائی نظام مقدس جمهوری اسلامی نیاز نظام و جامعه به تنقیح اجتهادی مسائل مستحدثه به صورت پویا و فعال، بیشتر از هر زمان دیگر می‏باشد.

حلقات الفقه الفعال/5 اثر آیت الله علی اکبر سیفی در300 صفحه وبا همکاری عده ای ازفظلاو محققین وبا ترجمه فارسی چاپ ومنتشر شده است.

*بشارت های پیامبران گذشته به ظهور پیامبر اسلام (ص)

در عصر جدید عالمانی یهودی و مسیحی نشانه‌هایی از کتاب‌های مقدسشان از پیامبر خاتم حضرت محمد(ص) یافتند و به دین اسلام گرویدند و برخی از آنان، کتاب‌هایی در این‌باره و دفاع از حقانیت اسلام نگاشتند. اثر حاضر در پی آن است که بشارت‌های پیامبران گذشته از جمله حضرت موسی و عیسی (علیهما‌السلام) را درباره حضرت خاتم (صلی الله علیه وآله) بررسی کند.

 منبع اصلی این کاوش، کتاب مقدس رسمی به زبان فارسی است تا نشان دهد که در ظاهر همین کتاب مقدس نیز نشانه‌هایی از بشارت‌ها باقی مانده است.

کتاب بشارت های پیامبران گذشته به ظهور پیامبر اسلام (ص) اثر محمدعلی شهریاری فرد است که در216 صفحه به رشته تحریر درآمده است.

*لسان الصحافه منهج عصری فی تعلیم اللسان العربی  

 معرفی اجمالی اثر :

اثر حاضر، روش روزآمد در تعلیم زبان عربی در عرصه روزنامه‌نگاری است و به‌گونه‌ای تدوین شده که در آن، روش‌های روزنامه، رادیو، تلویزیون؛ به ویژه روش‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی را آموزش می‌دهد. در این کتاب، پژوهشگر، واژه‌های فراوان دیگری را نیز در عرصه‌های دیگری چون بازار، هواپیما، هتل، مدرسه و یا در کتاب‌های جغرافی و تاریخ و ادب و مانند آن‌ها می‌یابد.

در این میان، مطالب سیاسی و نظامی، ویژگی خاصی نسبت به روش‌های دیگر روزنامه‌نگاری دارد، لذا مؤلف در این کتاب، تعداد فراوانی از اخباری که معمولاً از وسایل ارتباطی در خصوص سیاست و نظامی‌گری می‌شنویم یا می‌بینیم، آورده است.

لسان الصحافه منهج عصری فی تعلیم اللسان العربی/ج1 تالیف السید محمد الحیدری در184 صفحه به چاپ رسیده است 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha