دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام لک زایی

حوزه/ رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی حمایت ها و رهنمودهای مراجع عظام تقلید را در تداوم فعالیت های این پژوهشگاه موثر دانست و خاطرنشان کرد: تشویق های مراجع عظام تقلید برای پژوهشگران و محققان حوزه دلگرم کننده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی عصر امروز در مراسم رونمایی از «کتاب فاخر فرهنگ نامه علوم قرآنی» که در محضر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی که به همت مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی وابسته به پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تدوین شده، برگزار شد، اظهار داشت: این اثر فاخر توسط مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه «اصطلاح نامه علوم قرآنی» حدود 8 هزار اصطلاح داشت، تصریح کرد: برای تدوین «فرهنگنامه علوم قرآنی» از 5 هزار مدخل کتاب اصطلاح نامه علوم قرآنی بهره گیری شده است.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از فعالیت 13 مرکز و پژوهشکده خبر داد و گفت: یکی از آثار مرکز مطالعات فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تدوین «دایره المعارف قرآن» می باشد که تاکنون در قالب سیزده جلد چاپ شده است.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی همچنین با اشاره به فعالیت مرکز احیای آثار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، ابراز داشت: تدوین «موسوعه شهید ثانی» و «انوارالفقاهه» از فعالیت های اخیر این مرکز بوده است.

وی افزود: مراکز و پژوهشکده های دیگر نیز در زمینه های مختلف از جمله سیره اهلبیت(ع) و فقه فعالیت می کنند.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به ظرفیت عظیم حوزه علمیه در زمینه پژوهش و نشر، گفت: در این پژوهشگاه 150 تن از طلاب و فضلا و اساتید سطح عالی به عنوان عضو هیئت علمی و پژوهشگر فعالیت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی با اشاره به اینکه به زودی ترجمه اثر «فرهنگنامه علوم قرآنی» به زبان عربی آغاز خواهد شد، ابراز داشت: همچنین هفته آینده اثر «اصطلاح نامه فلسفه اسلامی» به زبان عربی در بیروت رونمایی خواهد شد.    

وی در پایان، حمایت ها و رهنمودهای مراجع عظام تقلید را در تداوم فعالیت های این پژوهشگاه موثر دانست و خاطرنشان کرد: تشویق های مراجع عظام تقلید برای پژوهشگران و محققان حوزه دلگرم کننده است.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha