یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ آیت‌الله موسوی جزایری با تأکید بر این که آیت‌الله بهبهانی، زحمات زیادی را در جذب جوانان به حوزه کشیده‌اند، گفت: آیت‌الله بهبهانی گامی مؤثر در پیشرفت و رونق مدارس علمیه برداشته و بر این اساس نیز مبادرت به تأسیس حوزه علمیه‌ای بزرگ با عنوان «دارالعلم» کردند.

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به ویژگی‌های علمی و شخصیتی آیت‌الله العظمی بهبهانی، تصریح کرد: آیت‌الله بهبهانی شخصیتی قابل افتخار و مرجع تقلیدی جلیل‌القدر بودند که در رشته‌های علمی و تدریس دروس دوران طلایی داشتند.

وی افزود: در رشته ولایت، کتاب «مصباح الهدایه فی اثبات الولایه» را تألیف کرده و در این کتاب چهل حدیث حول چهل آیه در اثبات ولایت امیرالمؤمنین(ع) را به رشته تحریر درآورده و مفصلاً در مورد هرکدام از آیه‌ها مباحثی را مطرح کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، با تأکید بر این که آیت‌الله بهبهانی، زحمات زیادی را در جذب جوانان به حوزه کشیده‌ گفت: در آن زمان حوزه‌های علمیه اهواز کوچک و محدود بودند، اما آیت‌الله بهبهانی گامی مؤثر در پیشرفت و رونق مدارس علمیه برداشته و بر این اساس نیز مبادرت به تأسیس حوزه علمیه‌ای بزرگ با عنوان «دارالعلم» کردند.

آیت‌الله موسوی جزایری، با بیان این که این مرجع تقلید در فیض رسانی به طلاب از هیچ اقدامی فروگذار نبودند، گفت: ایشان هم در خوزستان و هم در اصفهان خدمات زیادی را به علما، فضلا، روحانیون و حتی طلاب جوان ارائه کردند و شاگردان زیادی را نیز در راستای پویایی مکتب تشیع تربیت کردند.

امام‌جمعه اهواز، در پایان با اشاره به حمایت‌های بی‌دریغ و همه‌جانبه آیت‌الله بهبهانی از امام خمینی(ره)، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های آیت‌الله العظمی بهبهانی، به‌ویژه در دوره‌ای که تلاش رژیم پهلوی بر منزوی کردن امام بود، حمایت بی‌دریغ از مرحوم امام به‌واسطه محور قرار دادن ایشان در حوزه علمیه قم بود و در این راستا نیز اقدامات قابل‌توجهی را انجام داده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha