دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ امام جمعه قم، حرکت در مسیر جامعه ایمانی را یکی از آرمان های انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروز مقام معظم رهبری رنج و آزار زیادی را تحمل می کنند تا جامعه به سوی خدا هدایت شود و معروف در جامعه شکل بگیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی عصر امروز در همایش «منادیان معروف» که در مدرسه فیضیه برگزار شد، شناخت موضوع امر به معروف را امر مهمی دانست و اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر در زندگی اجتماعی معنا پیدا می کند و محقق می شود.

وی با اشاره به اینکه دین بر ضرورت عدم فاصله از جامعه تاکید کرده، گفت: همچنین اسلام در زمینه هدایت جمعی تاکید زیادی داشته تا جوامع به سوی خدا حرکت کنند.        

امام جمعه قم، حرکت در مسیر جامعه ایمانی را یکی از آرمان های انقلاب اسلامی دانست و گفت: خروج مردم از جهل و ظلمات کار ساده ای نیست و به همین دلیل انبیاء و اولیای الهی برای هدایت بندگان مبعوث شدند. 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به اینکه بسیاری از بزرگان برای حفظ اسلام سیلی خورده‌اند، ابراز داشت: امیرالمومنین(ع)، حضرت زهرا(س) و خاندان اهلبیت(ع) برای حفظ اسلام و رضایت خداوند توهین‌ها و بی حرمتی‌ها را تحمل کردند تا جامعه سالمی وجود داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه ولی فقیه وظیفه دارد جامعه را به سلامت هدایت کند، اظهار داشت: امروز مقام معظم رهبری رنج و آزار زیادی را تحمل می کنند تا جامعه به سوی خدا هدایت شود و معروف در جامعه شکل بگیرد.

امام جمعه قم با اشاره به این که فتنه ها و توطئه ها ملت ما را مقاوم می کند، ابراز داشت: علما در ترویج معروف و نهی از منکر نقش دارند و نیروهای بسیجی نیز در سالم سازی جامعه کمک می‌کنند.   

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: بسیجیان با پذیرش روحیه آزار و اذیت ها در راستای رضایت الهی گام برمیدارند و به ترویج امر به معروف و نهی از منکر می پردازند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما گاهی نیروهای خودی ها را در جبهه دشمن مشاهده می کنیم و ناراحت و متاثر می شویم اما از آرمان های خود عقب نشینی نخواهیم کرد.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha