جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام نجف لک‌زایی

حوزه/ رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: تقویت کرسی های آزاداندیشی، لازمه و پیش نیاز تولید علم و معرفت است .

حجت الاسلام و المسلمین نجف لكزايي در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با بیان این که اهمیت و ضرورت برپایی کرسی های آزاداندیشی و جنبش نرم افزاری نباید هیچ گاه مورد غفلت مدیران مراکز علمی و پژوهشی کشور واقع شود، اظهار داشت: وجود نگاه راهبردی و سیستماتیک از جمله بایسته ها در ایجاد و تقویت کرسی های آزاد اندیشی در کشور است.

وی همچنین افزود: اساساً یکی از دغدغه های جدی مقام معظم رهبری در طول سالیان گذشته این بوده که بحث جنبش نرم افزاری و ایجاد کرسی های آزاد اندیشی در سطح حوزه های علمیه و دانشگاه به خوبی جا بیفتد تا از این طریق کشور به تولید علم دست یابد.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه بر لزوم رفع موانع و مشکلات در این خصوص تاکید کرد و گفت:برخی از موانع در حوزه مديريتي و بخشي نیز در حوزه انديشه اي و فكري قرار دارد که در این خصوص متولیان و برنامه ریزان باید وارد عمل شده و موانع را از سر راه بردارند.

وی همچنین اضافه کرد: همچنین بخشی از مشکلات نیز به خلاء قوانین و نیز کمبود بودجه و امکانات برمی گردد که در این راستا نیز شورای عالی انقلاب فرهنگی، دولت و ومجلس می توانند نقش ایفا کنند و به رونق کرسی های آزاداندیشی در کشور هر چه بیشتر و بهتر کمک کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha