جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام حسینی شاهرودی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: سفر حضرت آیت الله نوری همدانی و برگزاری جلسات با حضور اهل سنت و شیعه نقش مهمی در تقویت وحدت در این استان دارد .

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی، در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزای «حوزه» با اشاره به سفر حضرت آیت الله نوری همدانی، به استان همدان اظهارداشت: سفر بزرگان دینی به مناطق مختلف مخصوصا مناطق مرزی و محروم از دیرباز مورد اهتمام علمای سلف بوده و دارای اثرات و برکات بسیاری می باشد .

این استادحوزه افزود: حضرت آیت الله نوری همدانی هم در ادامه سلسه سفرهای خود به استان های مختلف به دعوت نماینده ولی فقیه ، علما و مسئولان استان کردستان به این استان سفر کرده اند که این مهم قطعا دارای اثرات و برکات فراوانی است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: از آنجا که این مرجع تقلید در دوران قبل از انقلاب مدتی از سوی رژیم پهلوی به خاطرات مبارزات علیه ظلم به این استان تبعید بودند، لذا خاطراتی از آن دوران دارندکه در این سفر قطعا حال و هوای آن دوران را در استان زنده خواهد کرد.

وی بیان داشت: بعد از انقلاب هم ،حضرت آیت الله نوری همدانی به عنوان اولین نماینده امام خمینی(ره) برای بررسی مشکلات کردستان به این استان آمدند، لذا آشنایی خوبی با استان داشته و قطعا بیان خاطرات آن دوران باعث می تواند در ادامه پیشرفت استان موثر باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی، به ترکیب جمعیتی استان کردستان هم اشاره و گفت: از آنجا که برادران اهل سنت نیز در این استان زندگی می کنند، لذا سفر معظم له و برگزاری جلسات با حضور همه اقشار و اهل سنت و شیعه نقش  مهمی در تقویت وحدت در این استان  دارد .

*استقبال اهل سنت کردستان از یک مرجع تقلید شیعه

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر از زمانی که  خبر سفر آیت الله العظمی نوری به استان مطرح شده ، علما و اقشار مختلف اهل سنت ، از این موضوع بسیار خرسند گردیده و  به صورت خودجوش آماده پذیرایی و استقبال از ایشان شده اند که قطعا این شور و اشتیاق و انعکاس های بین المللی آن ،برکات بسیار خوبی را برای استان در عرصه های مختلف خواهد داشت.

این استاد حوزه تاکید کرد: بعد از سفر مقام معظم رهبری در سال 88 به استان کردستان، حضرت آیت الله نوری همدانی ،دومین مرجع تقلیدی  هستند که در این استان حضور می یابند که قطعا دارای اثرات و برکات فراوان و پایداری خواهد بود.

انتهای پیام /313/18

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha