جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید مهدی قریشی

حوزه / نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: امروز دانشجویان نباید اجازه نفوذ گرایشات جناحی و سیاسی در بین آنها را بدهند بلکه باید در تعیین مواضع، کاملا با استقلال ، منطق شفاف، روشن و با صلابت برخورد نمایند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی عصرامروز در جمع دانشجویان دانشگاه ارومیه، که به مناسبت پاسداشت 16 آذر، روز دانشجو در محل حسینیه مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، با تاکید بر اهمیت خودسازی و بیان محورهای مسائل تربیتی اظهارداشت: از مهمترین مباحثی که می تواند انسان را در جهت معنویت پیش برد و مقرب درگاه الهی شود مسئله پرهیز از معصیت و گناه است، چرا که تقوا و مراقبت از ارتکاب به معصیت و گناه اولین قدم در پیوستن به مسیر قرب و نزدیکی به خداوند تبارک و تعالی است.

جوانان در کسب فضایل اخلاقی و ادای نماز اول وقت اهتمام ورزند

وی افزود: جوانان با کنترل و پرهیز از معصیت که اساسی ترین مسئله در جوانی است در جهت تهذیب و کسب مکارم اخلاقی کوشا باشند چراکه علمای اخلاق و عرفا نسبت به ادای نماز اول وقت و همچنین رابطه آن در کسب فضیلت و رسیدن به درجات دنیوی و اخروی تاکید داشته اند.

امام جمعه ارومیه، دوران جوانی را بهترین برهه برای تقرب به درگاه الهی و خداشناسی دانست و افزود: ارتباط با خداوند چیز عجیب و نعمت شگرفی است که با پالایش روحی و کسب معنویت می تواند به تقرب الهی دست یافت، روزی افرادی از یک قوم خطاب به رسول خدا عرض کردند، یا رسول الله ما ایمان می آوریم ولی اجازه دهید یک سال نماز نخوانیم، پیامبر اکرم(ص) فرموند:« دینی که در آن نماز نباشد، فایده ای ندارد».

*اجازه موج سواری سیاسی بر افکار دانشجو داده نشود

وی خطاب به دانشجویان دانشگاه های ارومیه، تصریح کرد: اجازه نفوذ گرایشات جناحی و سیاسی در افکارتان داده نشود بلکه در تعیین مواضع، کاملا با استقلال و با منطق شفاف، روشن و با صلابت مطرح شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی، فضای دانشگاه را ظرفیتی مناسب در بیان مطالبات رهبری عنوان کرد و افزود: دانشجویان در برگزاری مناظره ها و گفتگوهای دوطرفه بر مبنای صمیمیت و دوستی تکیه کنند، چراکه این رویه موجب اتحاد و همبستگی در میان افراد با اندیشه های متفاوت می شود.

وی سیاست زدگی را آفتی برای دانشجویان و فضای داشگاه بیان کرد و اذعان داشت: دانشجویان در بیان مباحث سیاسی بی تفاوت و بیگانه نباشند، اگر طرح و بیان مباحث سیاسی در دانشگاه ها بمیرد به معنای تضعیف و مرگ مبانی نظام است، بنابراین تشکل های سیاسی با حفظ استقلال نباید آلت دست گرایش های سیاسی شوند بلکه باید در این زمینه بر آگاهی و بصیرت خویش تکیه کنند.

*تلاش برای تبدیل شدن به قطب علمی جهان

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، نقش دانشجویان را در تولید علم و فناوری موثر دانست و افزود: مهمترین مسئله در دانشگاه ها امر مهم تحصیل است که نباید فراموش شود، جوانان امروزی اول باید دانشجو و طالب علم باشند و بعد مسائل دیگر را در نظر بگیرند، با تنبلی و وقت گذرانی نمی توان به جایی رسید، تحقیق، مطالعه و پژوهش از اموری مهمی است که جامعه اسلامی ما به آن نیاز دارد.

وی وحدت و همدلی در دانشگاه ها را رمز پویایی و سرآمد موفقیت ها عنوان کرد و گفت: اجازه دوقطبی شدن دانشگاه ها همانند سیاسیون داده نشود بلکه با روشنگری و وحدت در راستای تحقق منویات رهبری، دانشگاه را به عنوان مرکز تولید دانش و بصیرت افزایی به پیش ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان پیشنهاد تشکیل کمیته مطالبات رهبری در میان دانشجویان خاطرنشان کرد: پیشنهاد می کنم کمیته ای به عنوان مطالبات رهبری تشکیل داده و در آن مطالبات مقام معظم رهبری از دانشجویان، اساتید و در راس آن مسئولین بیان شود و هر کس در پست و وظایف خویش جهت عملی ساختن و جوابگویی به منویات رهبری کوشا و شفاف سازی کند.

انتهای پیام

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha