جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام علی محمدی - سازمان اوقاف

حوزه/ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در بحث تربیت حافظان قرآن کریم طی چهار سال اخیر با همکاری ۴هزار و ۶۰۰ مربی، یک میلیون حافظ تربیت شده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی، امروز در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه های هفته وقف و عملکرد سازمان اوقاف، گفت: وقف حکم الهی است که قبل از اسلام در ادیان دیگر نیز بوده است، اما پیامبر اکرم(ص) آن را امضاء و تکمیل کرد، این حکم الهی می تواند مشکل گشای بسیاری از نیازهای جامعه باشد.

وی ادامه داد: نیاز مادی و فرهنگی منشاء آسیب های اجتماعی است و وقف تامین کننده هر دوی این مسائل است، همچنین در سبک زندگی اسلامی وقف یکی از کارآمدترین امور برای ساماندهی و شکل گیری این نوع سبک زندگی است و می تواند باعث کاهش فاصله طبقاتی در جامعه شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: انتظار داریم حوزه های علمیه، دانشگاه ها، مراکز علمی، نخبگان و فرهیختگان جامعه به این امر مهم توجه ویژه داشته باشند، چرا که خدمات وقف شامل حال همه آحاد جامعه می گردد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی با اشاره به عملکرد سازمان اوقاف در سال 1394 گفت: توسعه و ترویج فرهنگ قرآن، روضه خوانی، عزاداری، مراسمات مذهبی و تهیه کتب دینی جزء نیات مذهبی است که ما در این سال حدود 40 میلیارد تومان در این زمینه هزینه کرده ایم.

وی افزود: در بحث کمک به ایتام، مستنمدان، ازدواج ، معلولین و کمک به دانش آموزان 19میلیارد و صد میلیون تومان، در اجرای اجتماعی شامل مراکز درمانی، آسایشگاه ها و مصارف خاص 12 میلیارد تومان و در امور حوزه های و مدارس دینی 6میلیارد و دویست میلیون تومان هزینه شده است

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، میزان هزینه کرد در بحث موقوفات و بقاع متبرکه را 3میلیارد و 200 میلیون تومان و در بحث عمران و ساخت و ساز بقعه های امام زادگان 126 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در بحث مساجد سال 1394 70 میلیارد تومان برای مساجد تصویب شد، ولی تاکنون مبلغی پرداخت نگردیده است

وی ادامه داد: در 2 هزار و 700 بقعه به عنوان مراکز فرهنگی، با حضور روحانیون علاوه بر برپایی نمازهای جماعت، 400 خیمه معرفت نیز برپا شده است. در بحث اعزام مبلغ به سراسر کشور در مناسبت های تبلیغی نیز 12 هزار مبلغ اعزام شده اند.

رئیس سازمان اوقاف خاطر نشان کرد: در بحث تربیت حافظان قرآن کریم طی چهار سال اخیر با همکاری 4هزار و 600 مربی، یک میلیون حافظ تربیت شده اند. همچنین 22 دانشکده علوم و معارف قرآن با چهار هزار و 500دانشجوی دختر و پسر داریم و در نشر و چاپ قرآن کریم نیز سالانه یک میلیون جلد به چاپ می رسد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی اضافه کرد: موضوعات قرآنی وقف برای حوزه های علمیه، ازدواج جوانان، علم و فناوری، محیط زیست، رسانه، بهداشت، از جمله نیازهای جامعه امروز است که واقفین باید نسبت به ان اهتمام جدی داشته باشند.

رئیس سازمان اوقاف و امرو خیریه کشور در پایان اعلام کرد: هفتیمن همایش وقف و رسانه با "شعار وقف، رسانه، چشم انداز فرارو" با حضور اندیشمندان و صاحبنظارن عرصه ارتباطات، روز چهارشنبنه 18 آذر جاری در محل سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.

انتهای پیام 313/34

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha