دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام محمد قطبی

حوزه/ یکپارچه سازی فرهنگی آسیب زاست و باید نقطه های موجود را به لحاظ تنوع پر رنگ کرد و تمرکز بر برنامه های بزرگ شهری و آیین های اجتماع مدار نباید موجب تهدید فعالیت های خرد فرهنگی و محلی بشود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی، در نشستی با مسئولین دفتر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان اصفهان با اشاره به این که نتوانسته ایم مظاهر دینداری را به طور کامل در جامعه جاری کنیم، ابراز داشت: هیأت های مذهبی در زمان های گذشته بیشتر با زندگی مردم ارتباط داشتند، ولی متأسفانه در زمان فعلی، حیات فردی و اجتماعی مردم از یکدیگر فاصله گرفته اند.

وی تصریح کرد: یکی از آسیب هایی که در مراکز فرهنگی وجود دارد این است که کودک و نوجوان را از پدر و مادر گرفته و مراکز فرهنگی قائم مقام بُعد تربیتی آنها می شوند و با توجه به عدم توانایی در پیوند با خانواده، این مسئله یک آسیب جدی به حساب می آید.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، تجمیع آیین های خرد و بی توجهی به خرده فرهنگ ها را از دیگر آسیب های مراکز فرهنگی دانست و عنوان داشت: یکپارچه سازی فرهنگی آسیب زاست و باید نقطه های موجود را به لحاظ تنوع پر رنگ کرد و تمرکز بر برنامه های بزرگ شهری و آیین های اجتماع مدار نباید موجب تهدید فعالیت های خرد فرهنگی و محلی بشود.

حجت الاسلام قطبی به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و عنوان داشت: راهبرد امروز ما باید ابتکار در فرهنگ باشد و با توجه به این که در فرهنگ بسترهای مختلفی وجود دارد باید در همه آن ها ورود جدی ایجاد شود

حجت الاسلام محسن کریمی، رئیس دفتر جبهه انقلاب اسلامی استان اصفهان نیز در این نشست اذعان داشت: این دفتر به عنوان یک نهاد مردمی، در شهر اصفهان و پنج شهرستان دیگر فعالیت دارد.

وی همچنین به بیان توضیحاتی درباره ظرفیت بالای دفتر جبهه انقلاب اسلامی استان اصفهان و فعالیت های معاونت اندیشه و حوزه نویسندگان انقلاب این دفتر پرداخت. 313/38

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha