دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام محمد قطبی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قطبی تصریح کرد: اندیشه های امام(ره) براساس منظومه های عمیقی با زیربنای عقل سلیم و نگرش الهی شکل گرفته بود و در نهایت منجر به شکل گیری انقلاب اسلامی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی، پیش از ظهر امروز در دومین همایش تخصصی سالانه تبیین اندیشه های عرفانی و اخلاقی امام خمینی(ره)، در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، گفت: اندیشه های امام خمینی(ره) دین را از دایره فردی به سمت دایره حکومتی و جامعه اسلامی حرکت داد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با تاکید بر این که امام راحل در ابعاد مختلفی متمایز بود، افزود: حضرت امام(ره) در عرصه هایی چون اخلاق، عرفان، حکمت، فقه، اصول و ... متخصص بود.

وی، نگرش جامع و کامل به دین و جامعه را از ویژگی های بنیانگذار انقلاب اسلامی خواند و تصریح کرد: امام راحل معتقد بود فقه و شریعت ما  فقهی ولایی است و همواره در درس های خود به این مهم اشاره داشت که باید براساس فقه الهی، حاکمیت اسلامی را تشکیل داد و بر توانمندی این فقه پویا تاکید می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی افزود: اندیشه های امام(ره) براساس منظومه های عمیقی با زیربنای عقل سلیم  و نگرش الهی شکل گرفته بود و در نهایت منجر به شکل گیری انقلاب اسلامی شد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تاکید کرد: نقطه اوج اندیشه امام راحل آنجا بود که دین را از حالت فردی عرصه اجتماع و حاکمیت آوردند و نظام اسلامی را تشکیل دادند.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی یادآور شد: متخصص بودن امام راحل در ابعاد مختلف باعث شد که هیچ یک از علمای اخلاق، فلاسفه، عرفا و اصولیون بر ایشان خرده نگیرند، چرا که در همه این ابعاد صاحب نظر بودند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha