دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام محمد قطبی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قطبی گفت: وظیفه امروز ما نسبت به صیانت از نظام و انقلاب اسلامی تنها از راه توسعه امور معنوی و قرآنی در جامعه محقق خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، شب گذشته در جلسه ای  که به مناسبت سی و هفتمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران در شهرستان کوهپایه برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره امام(ره) و شهدای انقلاب، گفت: انقلاب اسلامی ایران با رویکرد قرآنی و در ابعاد و وسعت و گستره جغرافیای جهانی شکل گرفت.

وی با اشاره به این که خداوند در راستای هدایت بشر قرآن را نازل، گفت: خداوند از قرآن به کتاب مبین یاد می کند، یعنی کتابی که تبیین کننده آنچه مورد نیاز بشر برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه داد: اگر بخواهیم دین مبین حکم فرما شود، باید مفاهیم اسلام در جامعه پیاده شده و حکومت قرآنی شود.

رئیس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن اضافه کرد: از نظر قرآن، حکومتی قرآنی است که حاکم آن مشروعیت داشته باشد، نه حاکمی که اهل ظلم و جور باشد و مردم ایران به این نتیجه رسیدند باید تحت رهبری ولی فقیه حرکت کنند و حکومت را به سمت حکومت قرآنی پیش ببرند.

وی با بیان این که امروز شعاع انقلاب اسلامی ایران در تمام نقاط دنیا گسترده شده است، گفت: دشمنان و در راس آنها آمریکای جنایتکا به دنبال خاموشش کردن نور انقلاب بوده و هستند، اما موفق به این کار نشده و نخواهند شد، چرا که خداوند در آیه 8 سوره صف می فرماید: «يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّـهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّـهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ» آنان می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش سازند؛ ولی خدا نور خود را کامل می‌کند هر چند کافران خوش نداشته باشند!»

 وی تصریح کرد: وظیفه ما در اشاعه فرهنگ قرآنی،  برپایی کرسی های تلاوت، قرائت، تدبر در قرآن، عمل به آن و تلاش برای خروج از مهجوریت قرآن است.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی در پایان تاکید کرد: وظیفه امروز در عرصه به صیانت از  نظام و انقلاب اسلامی تنها از راه توسعه امور معنوی و قرآنی در جامعه محقق خواهد شد.

 313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha