دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام قطبی/رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان

حوزه/ رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان خواستار بهره گیری هر چه بیشتر از محصولات فرهنگی و رسانه ای و به خصوص فناوری نرم و هویت ساز در عرصه تبلیغ دین شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی ، طی سخنانی در سومین همایش مبلغان نوین که با عنوان کارآمدسازی فعالیت های فرهنگی و تبلیغی و با حضور رییس مرکز ملی فضای مجازی کشور در سالن همایش غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با بیان این نکته که برای تبلیغ امروز باید از قالب های جذاب استفاده کرد که بتوان توجه مخاطب را جلب نمود، اظهار داشت: ما حوزویان رسالت تبلیغ برترین دین را داریم و باید در این رسالت مهم و خطیر بتوانیم مبتنی بر مفاهیم و آرمان های دینی به بهترین شکل انجام وظیفه کنیم.

وی با اشاره به این که یکی از راهبردهای اساسی امروز این است که ما عرصه های خدمات تبلیغ را در کنار فعالیت های عمومی داشته باشیم، گفت: اقدامات تبلیغی گاه ناظر به مخاطب عام و مباحث کلی است و گاه به صورت جزیی و فردی دنبال می شود که در هر کدام البته بایدبرنامه ریزی بر اساس نیاز فرد و جامعه باشد.

وی با تاکید بر این که ما باید از مزیت محصولات فرهنگی و رسانه ای در تبلیغ دین استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: امروز فناوری نرم و سخت در بحث تبلیغ نوین مورد توجه است که البته  فناوری نرم به معنای مدیریت ذهن است که امروز در دنیا اهمیت خاصی پیدا کرده است و شیوه ها و روش های اقناع و مدیریت ذهن را در برمی گیرد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان این که تبلیغی که ما دنبال می کنیم از جنس فناوری نرم و هویت ساز محسوب می شود، افزود: امروز در حوزه تجاری دنیا به شدت از این روش استفاده می شود.

وی یادآور شد: همچنین گاهی اوقات پیام فرهنگی و محتوای نرم را ما در قالب فناوری سخت عرضه می کنیم مثل تولید قلم قرآنی که این را اصطلاحاً صنایع فرهنگی می گویند

حجت الاسلام و المسلمین قطبی گفت: امروزه غرب بر محمل یک محصول با ذائقه سازی و زمینه سازی سعی در ترویج فرهنگ خودش در ابعاد فردی و اجتماعی دارد.

وی با اشاره به این که گاهی شیوه های پیام متنی بر بازی فرهنگی و محصولات و گاه بر سنت های عرفی و محلی تکیه دارد، افزود: استفاده از روش های نوین تبلیغی مثل هنر و جذابیت های رسانه ای

همچنین عرصه های هنر نمایشی و تجسمی نیز در این خصوص اهمیت قابل توجهی دارد ، ضمن آن که

رسانه های دیجیتال نیز ظرفیت بسیار عظیمی است که طلاب در سال های اخیر ورود خوبی به آن داشته اند.

این مدیر حوزوی خاطرنشان کرد: منبر رسانه شیعی است و عظمت بالایی دارد ولی در کنار آن فرصت ها و ابزارهای متعددی وجود دارد که اگر درست بهره گیری کنیم ضریب تاثیرگذاری مان در تبلیغ بیشتر می شود و در ضمن مخاطبان بیشتری هم در اختیار داریم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha