یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کیث الیسون

حوزه / یک نماینده مسلمان کنگره آمریکا به سخنان ترامپ نامزد اسلام ستیز انتخابات آمریکا واکنش نشان داد و از تهدیدهای تلفنی و مکتوب علیه خودش خبر داد. وی همچنین عدالت اجتماعی را علت روی آوردنش به اسلام در ۱۹ سالگی عنوان کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از واشنگتن پست، کیث الیسون، در کنار پیشنهادات بیشرمانه دونالد ترامپ به کنگره مبنی بر جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا، اندرو کارسون نماینده هندی حزب دموکرات که تنها مسلمان دیگر در کنگره آمریکا است نیز پیغام‌های تهدید به مرگ دریافت کرده است.

اما کیث الیسون در این شرایط وخیم، می‌گوید: صادقانه بگویم من آنقدر‌ها تحت تاثیر برخوردهای منفی سیاستمداران قرار نمی‌گیرم. اگر احساساتی بشویم، کار مان با سختی مواجه می‌شود.

او در ادامه درباره سخنان ترامپ اینگونه اظهار نظر می‌کند: در «حماقت» ترامپ، پیغام امیدی وجود دارد. به نظرم این حرفها از روی استیصال زده شده‌اند و هیچ اعتماد به نفسی در آن‌ها نیست. این طرز برخوردها ترس و ضعف طرف مقابل را نشان می‌دهند.

به دنبال حملات پاریس و سن برناردو، خشونت‌ها علیه مسلمانان رو به افزایش است. هفته گذشته یک مغازه‌دار نیویورکی توسط یک نژادپرست به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفت. مرد مسلمانی که در حال نماز خواندن در محوطه پارک سن فرانسیسکو بود مورد توهین یک زن قرار گرفت که او را شیطانی خوانده بود. در فیلادلفیا به مساجد اهانت شده و نمازهای صبح با اختلال روبرو شده است.

در این میان نمایندگان مسلمان کنگره همواره به تهدیدات بیشتری روبرو هستند و گاه و بیگاه مجبورند از محافظت امنیتی استفاده کنند.

پیام های تهدید آمیز برای نمایندگان مسلمان

الیسون همچنین از دریافت پیام های تهدید آمیز سخن گفت و اشاره ای به محتوای پیام ها نکرد اما واکنشش به این پیام ها، بیانگر این بود که او تهدید به مرگ شده است. او گفت: ما نمی‌توانیم مرگ را کنترل کنیم. به همین دلیل من اهمیتی نمی‌دهم. اصلا به آن فکر نمی‌کنم.

الیسون، یک نماینده آفریقایی- آمریکایی گرویده به اسلام می‌‌باشد که در ارتباط با دیگر نمایندگان کنگره نیز با مشکلاتی روبروست. برای مثال، پس از انتخاب الیسون در سال 2006، ویرجیل گود نماینده جمهوری خواه سابق، از نمایندگان خواست قوانین مهاجرت را شدیدتر کنند تا نمایندگان مسلمان کمتری وارد کنگره شده و به قرآن سوگند یادکنند.

در سال 2007 ، تانکردو نماینده  جمهوری خواهد سابق کنگره پیشنهاد بمباران مکه و مدینه را داد. در سال 2009، سو میریک، از نمایندگان کنگره که پیش گفتاری در یکی از کتاب‌های ضداسلامی نوشته بود، در صحبت‌هایش گروه اسلامی روابط اسلامی آمریکایی را متهم به همکاری با تروریست‌ها کرد. پیتر کینگ نیز مسلمانان را متهم به افراط‌گری و تروریسم کرده بود.

الیسون حتی زمانی که ترامپ آتش اختلافات را دامن نمی‌زد هم روزانه پیغام‌های تلفنی خصمانه و تهدیدآمیز داشت. او پس از یک مصاحبه تلویزیونی با اندرو میشل گفت: من نمی‌خواهم کشورم به سرزمین فاشیست‌ها تبدیل شود. چرا از من انتظار دارید که راجع به اسلام صحبت نکنم؟ هرچند من خود را سخنگوی مسلمانان نمی‌دانم. من دانش آموخته تاریخ اسلام و حقوق اسلامی نیستم. من فقط یک مسلمان معمولی هستم. به عنوان مثال من هرگز در یک مراسم نماز نقش امام جماعت را ایفاء نکردم اما نمیتوانم در خصوص اسلام سکوت کنم و حرفی نزنم.

هرچند الیسون درباره اسلام زیاد صحبت نمی‌کند و درباره اعتقاداتش خصوصی و محرمانه برخورد می‌کند، با این وجود الیسون به ارکان اسلامی از جمله مراسم ماه رمضان و روزه‌داری بسیار پایبند است و گروه مباحثه درباره موضوعات اسلامی دارد. در طی هفته گذشته که تحرکات ضداسلامی بالا گرفته بود، او در تماس مستقیم با دوستانش از جامعه اسلامی قرار داشت و امور مسلمانان را از طریق آن‌ها جویا می‌شد. عده کمی از مسئولین دفترش نماز خواندن او را دیده‌اند. او یک قالیچه کوچک برای این کار دارد و قرآن همیشه روی میز کارش قرار دارد.

ماجرای اسلام آوردن کیث الیسون

تصمیم الیسون برای گرویدن به اسلام زمانی بود که در سن 19 سالگی در مراسم سیزدهمین سالگرد تصویب قانون منع بردگی شرکت کرده بود. او در این باره می‌گوید: خوشا به حال آن‌ها که دقیقا می‌دانند کی و در چه زمانی به دین اسلام بگروند زیرا من به شخصه هیچ پیش درآمدی نداشتم. تمام آنچه می‌دانم این است که اسلام برای من در آن زمان کارآمد بود. احساس می‌کردم که راه درست این است و از آن زمان تا کنون در مسیر حق بوده‌ام. نمی‌توانم بگویم چه کسی یا چه چیزی نقطه الهام من برای گرویدن به اسلام بود، اما آنچه که بیش از همه مرا به دین اسلام ترغیب کرد، دیدگاه‌های اسلامی در زمینه عدالت اجتماعی بود.

پیش از آنکه مسلمان شوم، برای اولین بار به همراه دوستم به نماز جمعه رفتم، و خطابه‌ای راجع به تاریخ اسلام و فتح مکه توسط حضرت محمد را شنیدم. واعظ داستان برده اتیوپی بلال را که به اسلام گرویده بود، برای مردم می‌گفت. داستان چگونگی مسلمان شدن بلال و اینکه او حتی زیر شکنجه به یکتایی خدا و برابری آدم‌ها سوگند یاد می‌کرد مرا تحت تاثیر قرار داد. پس از آن روز من به مطالعه درباره اسلام پرداختم و چهار هفته بعد، شهادتین گفتم.

الیسون درباره گروه‌های تروریستی داعش می‌گوید: زمانی که درباره ایدئولوژی‌های تروریستی این چنینی می‌شنوم، این نظرات برایم کاملا غریب و ناشناخته هستند و با تفکرات من کاملا در تضاد است. عجیب‌ترین چیزی است که شنیده‌ام. این نشان می‌دهد که بشر اگر بخواهد می‌تواند هرچیزی را به انحراف بکشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha