یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
علی اکبر حسینی نژاد

حوزه/ رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با محکوم نمودن کشتار شیعیان نیجریه گفت: گرایش گسترده جهانی نسبت به اسلام ناب برای کسانی که بیداری اسلامی را باور ندارند، گران است؛ هرچند این ها چنین جنایتی را رقم زدند، ولی این کار موجب خواهد شد گرایش به مکتب اهل بیت علیهم السلام با سرعت بیشتری افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد در بیست و هفتمین مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که  چهارشنبه شب در سالن همایش های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به جنایت علیه شیعیان نیجریه گفت: شنیدن و دیدن جنایت صورت گرفته نسبت به شیعیان نیجریه و رهبر آنها، روحانی بزرگوار، شیخ ابراهیم زاکزاکی، قابل تحمل نیست.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت این شهدا از سوی نهادهای حوزوی در روز شنبه هفته آینده بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم قم گفت: همچنین بعد از نماز جمعه این هفته، نمازگزاران در استان ها و شهرهای مختلف به راهپیمایی و سردادن شعار علیه استکبار و جنایت کاران این فاجعه عظیم می پردازند.

وی درباره شخصیت شیخ زاکی زاکی گفت: شخصیت این روحانی مجاهد، برای همه حوزویان الگوست؛ ایشان در دیداری که با حضرت امام خمینی(ره) داشتند، امام(ره) به ایشان توصیه می کنند که در نیجریه به تبلیغ دین اسلام ناب بپردازد؛ ایشان نیز با جدیت تمام در این راه وارد شده و و مکتب اهل بیت علیهم السلام را ترویج کرد؛ ایشان به اندازه ای در کار خود موفق بودند که جمعیت شیعه این کشور که در حدود 500 نفر بود امروز حرکتی پنج میلیونی در اربعین حسینی در مسیر 180 کیلومتری را رقم می زنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد با اشاره به علاقه شیعه و سنی و حتی جمعی از مسیحیان نیجریه به شخصیت شیخ زاکزاکی اظهار داشت: این گرایش گسترده جهانی نسبت به اسلام ناب برای کسانی که بیداری اسلامی را باور ندارند، گران است؛ هرچند این ها چنین جنایتی را رقم زدند، ولی این کار موجب خواهد شد گرایش به مکتب اهل بیت علیهم السلام با سرعت بیشتری افزایش یابد.

وی در ادامه به انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: در صدر اسلام شاهد هستیم که برخی مدعیان دروغین که خود را صحابه پیامبر اسلام(ص) می دانستند، بر امام علی علیه السلام درباره کشتار مشرکان و کفار در جنگ های اسلامی اشکال وارد می کردند که برای ما چنین تغییر رویکرد افراد عجیب بود، ولی شاهد هستیم که در انقلاب اسلامی ایران و مسائل بعد از آن، تاریخ تکرار می شود.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم افزود: در انقلاب اسلامی و بعد از آن، عده زیادی با عنوان انقلابی، مجاهدت های زیادی نشان دادند و جمع زیادی شهید، اسیر و جانباز شدند، ولی برخی انقلابیون دهه 60 و دهه 70 را در این میان مطرح می کنند.

وی با بیان این که به جای این که این افراد بعد از انقلاب از چشم های مردم بیافتند، روز به روز در حال رشد هستند، گفت: متأسفانه در مسائلی مانند انتخابات، بحث اسپانسر وجود دارد و کسی هم نمی پرسد که چرا از نماینده ای این اندازه حمایت های میلیاردی صورت می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد با ابراز تأسف از عادی شدن چنین مسئله ای در جامعه خاطرنشان کرد: نماینده ای که با  چنین حمایت هایی وارد مجلس می شود، چطور می خواهد در برابر استکبار و دسیسه های آنها بایستد و در برابر اآمریکا عرض اندام نمایند؛ آیا امام خمینی(ره) چنین خبرگان و چنین مجلس شورای اسلامی را می پذیرفتند.

وی به شهادت رساندن شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید مفتح و دیگر شهدای انقلاب و ترورهای صورت گرفته را به دلیل عدم توانایی دشمن در تسخیر آنها عنوان کرد و گفت: نماینگان مردم باید به گونه ای باشند که جرات کنند حرف خود را بزنند.

انتهای پیام// 15/ 313

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha