دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام مجتبی کلباسی

حوزه/ مدیر امور مراکز تخصصی حوزه علمیه قم گفت: هر کسی که بخواهد در علم یا رشته ای از رشته های دینی عالم شود، قطعا باید از رهگذار پژوهش بگذرد؛ چراکه طلاب باید بدانند که بدون پژوهش انسان به جایی نخواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین کلباسی، شب گذشته در مراسم تجلیل از پژوهشگران مرکز تخصصی مهدویت اظهار داشت: امام راحل (ره) می فرمود که استاد و کلاس بهانه است؛ چراکه زحمات و تلاش طلبه که همان پژوهش و تلاش های علمی است، او را به جایی خواهد رساند.

وی با بیان این مطلب که پژوهش چشمه های فکر را زاینده کرده و تا زمانی که این چشمه نجوشد، انسان به جایی نمی رسد، ابراز داشت: آیت الله تبریزی می فرمود که علم غیر از اطلاعات است؛ چرا که علم، فرایندی متفاوت از اطلاعات است.

مدیر امور مراکز تخصصی حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: هر کسی که بخواهد در علم یا رشته ای از رشته های دینی اهل آن علم شود، قطعا باید از رهگذار پژوهش بگذرد؛ چرا که طلاب باید بدانند که بدون پژوهش انسان به جایی نخواهد رسید.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت تصریح کرد: بزرگان علمی ما از هیچ تلاشی برای فراگیری علم دریغ نکردند و با کمترین امکانات، فاخرترین آثار تولید شده است.

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی بیان داشت: اطلاعات تکه تکه، بهانه ای است که طلبه می تواند با آن به مقصود برسد؛ ولی کلید تمام این موفقیت ها با تحقیق، پژوهش و ایجاد زنجیره علمی به دست می آید که بدون آنها نمی توان به مفاهیم جدید رسید.

وی در پایان اظهار داشت: پژوهش پر کردن خلأهای علمی است که می تواند بسیاری از مردم و مبلغان را برای پاسخ به شبهاتی که در این حوزه وجود دارد یاری نماید.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha