سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
فتح اللهی - مشهد

حوزه/ مدیر پژوهش حوزه علمیه خراسان گفت: تحقیقات و پژوهش های گذشتگان حوزه، میراث گرانبهای نسل حاضر به شمار می آید.

حجت الاسلام صفرعلی فتح اللهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با تاکید بر اینکه عقبه فکری حوزه های علمیه بسیار درخشان است، اظهار داشت: امروز تحقیات و پژوهش های گذشتگان حوزه، میراث گرانبهای نسل حاضر به شمار می آید که هنوز بعد از چهارصد سال کتاب هایی در حوزه تدریس می شود و محتوای آن تغییری نکرده است.

مدیر پژوهش حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه این پشتوانه محکم علمی نشان از عمق کار های پژوهشی گذشتگان است، خاطر نشان کرد: باتوجه به شرایط پیچیده امروز و تغییر خواسته های جامعه، لازم است علومی که در حوزه تدریس می شود، مطابق با نیازهای آن تنظیم تا مفید باشد.

وی با بیان اینکه هر انسانی برای پیشرفت در زمینه انسانیت و حرکت به سوی کمال نیازمند علم و آگاهی است، اظهار داشت: فرد باید براساس آموزه هایی که مبتنی بر عقل و وحی است، مسیر کمال را طی کند و بر این اساس آنچه که می تواند به صورت بنیادین یافته های انسان را به سوی کمال آسان کند و زیربنای فکری او را بسازد، بحث مهم تحقیق و پژوهش است.

حجت الاسلام فتح اللهی، موفقیت را در گرو عینیت بخشی به آموخته ها دانست و ابراز داشت: آموزه های ما باید محققانه باشد زیرا اگر صرف یک سری توهمات و دانش های غیرعلمی باشد، به طور قطع خسارت به بار خواهد آورد.

وی با بیان اینکه اگر علمی که در دنیای امروز صنعتی ترویج داده می شود، به تولید و گردش چرخه اقتصاد منجر نشود، آن علم را ابتر می دانند، تصریح کرد: در حوزه علوم انسانی و اسلامی هم روند کار به همین گونه است که اگر آموخته های طلبه ما به رشد و تعالی خود و جامعه کمک نکند، فایده ای نخواهد داشت.

مدیر پژوهش حوزه علمیه خراسان افزود: سال گذشته سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان تصویب شد تا همه طلاب و مسئولان بدانند که می خواهند به چه نقطه ای برسند.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha