یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
عماد معاون پژوهش

حوزه/ ‌حجت الاسلام والمسلمين عماد با تاکید بر اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه گفت: نمي توان با چند همايش و سمينار تمام معضلات موجود را بررسي نمود؛ هرچند، مدتی است كه در اين زمينه بحث و تبادل نظر صورت گرفته ولی در مقام عمل متاسفانه فعاليتي صورت نمي گيرد.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از اصفهان،‌حجت الاسلام والمسلمين سیدعلی عماد،‌ امروز در نشست مسئولين پژوهش حوزه علميه اصفهان كه  در حوزه علميه خواهران این استان برگزار شد، ‌اظهار داشت: امروز نباید ما همانند سي سال گذشته درباره وحدت حوزه و دانشگاه فکر کنیم،  بلکه نبازمند برنامه جامعی هستیم

وي افزود: تنها راه وحدت حوزه و دانشگاه،‌ همكاري هاي علمي اين دو نهاد در سطح كشور مي باشد كه مي توانند در زمينه رشد علم و حركت جامعه در مسير شكوفايي،‌ تاثير گذار باشند، لذا بايد ساز و كار هاي علمي حوزه را در دانشگاه ها و فعاليت هاي دانشگاه ها را در حوزه هاي علميه تبیین نماییم.

معاون پژوهش حوزه هاي علميه كشور خاطر نشان كرد: حوزه هاي علميه بايد سياست هاي كلان علم و فناوري كه توسط مقام معظم رهبري ارائه شد را  تبیین و مورد واکاوی قرار دهند.

وی افزود: هنگامي كه طلاب و دانشجويان سياست هاي رهبري را در اين زمينه اعمال كنند، آنگاه نقش خود را در عمل به اين سياست ها مي شناسند و فعاليت خود را شروع مي كنند لذا طلاب بدانند كه اگر توجه به فرمايشات رهبري در دستور كار قرار نگيرد،‌ دچار مشكلات فراواني خواهند شد.

حجت الاسلام و المسلمین عماد در خصوص حل مشكلات وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: امروز  نمي توان با چند همايش و سمينار تمام معضلات موجود را بررسي نمود؛ هرچند، مدتی  است كه در اين زمينه بحث و تبادل نظر صورت گرفته، ولی در مقام عمل متاسفانه فعاليتي صورت نمي گيرد.

*حوزه اصفهان قطب تولید علم است

وي در ادامه خاطر نشان كرد: حوزه علميه اصفهان قطب توليد علم در كشور است لذا انتظارات بسيار زيادي از آن وجود دارد چرا كه از گذشته تا كنون علماي فراواني را پرورش داده و به دنيا معرفي كرده است و ديدگاه جوامع را به سمت خود جلب نموده است پس حوزه علميه اصفهان بايد با تلاش مجدانه خود به توليد علم بيشتري بپردازد و بستر فعاليت هاي پژوهشي را براي طلاب فراهم كند.

این پژوهشگر حوزوی، در پايان با تقدير از مديران و مسئولان پژوهش حوزه علميه اصفهان خاطرنشان کرد: ميزان فعاليت هاي پژوهشي كه باعث تحقق فعاليت هاي محققين در اين زمينه شده است قابل تقدير است، اما با توجه به ظرفيت هاي موجود در كشور،‌ تلاش بيشتري بايد صورت پذيرد و نبايد صرفا به مسائل آموزشي پرداخته شود.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha