سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
حجت الاسلام محمد حسین مختاری

حوزه/ رییس پژوهشگاه مطالعات تقریبی گفت: بی شک یکی از عوامل بستر ساز رشد و تعالی فرهنگی و علمی جامعه تحقق وحدت میان حوزه و دانشگاه است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن مختاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» ضمن گرامیداشت 27 آذرماه سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: 27 آذر ماه فقط یک نماد و نشانه صرف نیست که حالا بخواهیم به همایش و برنامه تجلیلی در این خصوص اکتفا کنیم بلکه ما همیشه نیازمند وحدت حوزه و دانشگاه بر اساس چارچوب ها و بیانات بزرگان و علما و رهبر معظم انقلاب هستیم.

وی افزود: امروز به خصوص در زمینه رصد و تحلیل مسایل فرهنگی کشور و ارایه راهکارها برای برون رفت از معضلاتی از این دست به شدت نیازمند وحدت و تعامل میان حوزویان و دانشگاهیان هستیم تا انشاالله به برکت همین همدلی ها به خنثی سازی توطئه های دشمنان در عرصه جنگ نرم بپردازیم.

استاد خارج فقه و اصول حوزه همچنین با تاکید بر این که حوزویان و روحانیت از دیرباز متولیان فرهنگ دینی جامعه بوده اند، گفت: گرچه نمی توان از نقش و تاثیر بسزای حوزویان در عرصه فرهنگ غافل بود، اما به هر حال آنچه مهم و بایسته جلوه می کند این است که باید هر چه بیشتر بر لزوم تقویت تعامل و همدلی و همکاری میان حوزویان و دانشگاهیان تاکید کرد تا در نهایت خروجی این تعاملات منجر به تحولات مطلوب فرهنگی در جامعه ما شود.

وی تاکید کرد: همه ما باید با تبعیت از خط و کلام و سیره رهبر معظم انقلاب در سایه وحدت و انسجام ملی ، به تقویت و بالندگی عرصه فرهنگ کشور کمک کرده و متوجه باشیم که اساساً بدون همفکری و همدلی ملی و تعامل نخبگان حوزوی و دانشگاهی و به خصوص اهتمام مسئولان امر، اهداف مورد نظر به نحو مطلوب و شایسته محقق نمی گردد

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha