دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام رضایی بیرجندی

حوزه/ امام جمعه بیرجند، گفت: دانشگاه نمی تواند از حوزه جدا شود و این تفکر و اندیشه غرب است که می خواهد با جدا کردن این دو نهاد تاثیرگذار از هم باعث سقوط جامعه ما شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی، شب گذشته در همایش وحدت حوزه و دانشگاه، در مدرسه علیمه تخصصی امیرالمومنین(ع) بیرجند، اظهار کرد: باید اهداف و منویات رهبر انقلاب اسلامی را در زمینه های  مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی را در سطح جامعه اجرایی کنیم.

وی به جایگاه علم اشاره کرد و افزود: عقل و علم، حق محور و حقیقت محورند و کسانی که عاقل هستند دور اندیش نیز بوده و می دانند که سطح و جایگاه علما و اساتید در جامعه بسیار مهم و محترم است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به جایگاه علما و اساتید، تصریح کرد: رسالت این دو قشر به عنوان چشم جامعه بسیار سنگین است، به گونه ای که اگر رسالت خود را به درستی انجام ندهند، جامعه رو به تباهی خواهد رفت.

حجت الاسلام و المسلمین رضایی بیرجندی با اشاره به نقش حوزه و دانشگاه در پیشرفت و تکامل جامعه، ابراز داشت: حوزه و دانشگاه در پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس بالاترین شهدا را تقدیم اسلام کردند.

وی همچنین نسبت به نفوذ دشمن در حوزه و دانشگاه هشدار داد و تاکید کرد: امروز دشمن اندیشه ها و افکار جامعه تحصیل کرده حوزوی و دانشگاهی را هدف قرار داده تا اساتید، طلاب و دانشجویان را به سمت تفکر پوچ غربی هدایت کند.

امام جمعه بیرجند، همبستگی حوزه و دانشگاه را در دوران بعد از انقلاب غیر قابل انکار دانست و افزود: دانشگاه نمی تواند از حوزه جدا شود و این تفکر و اندیشه غرب است که می خواهد با جدا کردن این دو قشر از هم باعث سقوط جامعه ما شود.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه، انتخابات امسال را بسیار مهم خواند و ادامه داد: در انتخابات آینده، حوزه و دانشگاه موثرترین اقشار در جامعه خواهند بود و اگر این دو نهاد تاثیرگذار، حقیقت و محبت را در جامعه گسترش دهند دیگر شاهد اختلاف و تفرقه نخواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی در پایان، ظرفیت محرم و صفر را در بیداری اسلامی بسیار موثر دانست و افزود: باید حوزویان و دانشگاهیان با هم اندیشی، از ظرفیت اربعین به عنوان یک حقیقت الهی برای بیداری اسلامی استفاده کنند تا حکومت واحد الهی در جهان حاکم شود.

انتهای پیام

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha