دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حجت الاسلام والمسلمین جوادی آملی

حوزه/ رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا گفت: شهید آیت الله مفتح چیزی جز عمق دینی از دانشگاهیان و دانشجویان نمی خواست، چرا که دین در عین حالی که امری روان و آسمانی است، اما بسیار سنگین و وزین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی، در همایش وحدت حوزه  و دانشگاه، در دانشگاه رازی کرمانشاه با ابراز خرسندی از وحدت و یکپارچگی مردم شیعه و سنی  این استان، اظهار داشت: وحدت شیعه و سنی استان کرمانشاه واقعی و کامل است و این از توفیقات الهی به شمار می رود.

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا در ادامه افزود: 27 آذرماه یادآور حادثه تلخ شهادت یکی از فرهیختگان انقلاب اسلامی است که با دغدغه ی علم و دانش در حوزه های مختلف علمی تلاش می کرد و سرانجام به اوج سعادت رسید.

وی تصریح کرد: شهیدان دانشگاه و حوزه علمیه با بصیرت و شناخت اکمل از دین در راه پاسداری از ارزش های انقلاب و اسلام به شهادت رسیدند، اما عده ای ناآشنا به دین، سبب انجام اقداماتی وحشیانه همانند داعش شدند.

حجت الاسلام والمسلمین جوادی آملی با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید آیت الله مفتح، ابراز کرد: ایشان از دانشگاهیان و دانشجویان چیزی جز عمق دینی نمی خواست، چرا که دین در عین حالی که امری روان و آسمانی است، اما بسیار سنگین و وزین است.

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا عنوان داشت: در قرآن کریم همه جلوه های کمال وجود دارد و هیچ راهی از این مسیر قوی تر و مستحکم تر وجود ندارد و حتی هدایتی بالاتر از این نیست.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه افزود: در حالی که خدای سبحان راه را برای فهم دین آسان کرده است، به اهمیت و عظمت و قدرت دین در طی آیات فراوانی تصریح کرده است

وی با اشاره به این که فهم درست دین مانع انحراف می شود، ابراز داشت: امروز داعش هم ادعای دین دارد و به نام اسلام دست به هر جنایتی می زند.

حجت الاسلام والمسلمین جوادی آملی ادامه با اشاره به این که بزرگان فقه و کمال به عمق دین نفوذ کرده و استوار مانده اند، یادآور شد: عده ای سطحی نگر هم تنها به جلوه های ظاهری دین نگاه می کنند و بدون اینکه از حقیقت دین بهره ای ببرند، سبب شهادت و ترور مسلمانان و علمای بزرگ اسلام می شوند.

وی تصریح کرد: نباید ترور شهید مفتح را اتفاق دانست، چرا که 27 آذرماه امتداد پیدا کرده و در حال آتش افروزی در خاورمیانه است این جریان افراطی گری و نفهمیدن دین، سبب به مخاطره انداختن اسلام در جهان شده است.

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا در پایان تصریح کرد: همان طور که خداوند متعال اسلام را بالاترین دین و الگویی برای سایر مردم قرار داده، انتظاراتی هم از مسلمانان دارد که باید هدف والای خداوند را دنبال و از هیچ تلاشی در راه تحقق اهدافش فروگذار نباشند.

انتهای پیام

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha