چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
حجت الاسلام محسن جلالی اصفهان

حوزه/ دبیر همایش آیت الله العظمی بهبهانی از رونمایی برخی از کتب این عالم ربانی از جمله مصباح الهدایه، قواعد الکلیه و مباحث الفاظ در این همایش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محسن جلالی،  عصر امروز در نشست خبری همایش آیت الله العظمی بهبهانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دین مقدس اسلام و سیره عملی پیامبر اکرم(ص) همواره بر تکریم علما و دانشمندان دین تاکیده شده است.

وی با بیان اینکه امروزه کمتر ملتی است که به مفاخر خود توجه نکند، زیرا یکی از علائم حیات و زنده بودن ملت‌ها توجه داشتن  به مفاخر  علمی و دینی است، گفت: همایش بزرگداشت آیت الله العظمی سید علی موسوی بهبهانی به عنوان یکی از مفاخر حوزه علمیه اصفهان برگزار می شود.

دبیر همایش  حضرت آیت الله بهبهانی تصریح کرد: این همایش با حضور  و سخنرانی،آیت الله العظمی مظاهری و آیات استادی و طباطبایی نژاد، دوم دی ماه در تالار فرشادی برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره مختصری از  زندگی نامه آیت الله العظمی بهبهانی ، از رونمایی برخی از کتب این عالم ربانی از جمله مصباح الهدایه، قواعد الکلیه و مباحث الفاظ در این همایش خبر داد.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان تاکید کرد: حضرت آیت الله بهبهانی به موضوع وعظ و تبلیغ اهمیت فروان می‌دادند و آن را بهترین سد جهت جلوگیری از پیشرفت  عقاید فاسد و ضد ولایت می دانستند.

وی افزود:این عالم فقید در امر دفاع از عقاید حقه ی تشیع، خاصه در امر  احیا شعائر الله از جهت عزاداری سید الشهدا(ع) اهتمام وِیژه ای داشتند،بدین منظور بزرگداشت حضرت آیت الله بهبهانی یکی از برنامه های تدوین شده در معاونت پژوهش حوزه علمیه اصفهان است.

حجت الاسلام جلالی ادامه داد: تلاش حضرت آیت الله بهبهانی برای تالیف کتب موردنیاز جامعه حوزوی در زمان خود و همچنین چند بعدی بودن شخصیت ایشان و فعالیت در برنامه های سیاسی و بصیرتی علیه رژیم شاهنشاهی از دیگر خصایص این مرحوم است.

 313/38

 

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha