یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
واعظی

حوزه/ این مسئول عالی دستگاه قضا گفت: خصوصی سازی دین در منزل و خروج آن از عرصه اجتماع، خطری است که امروز دین را تهدید می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی پیش از ظهر امروز در مراسم نکوداشت هفته پژوهش و تجلیل از برترین های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، اظهار داشت: هفته وحدت فرصت مناسبی برای آرایش رفتار، اخلاق و سبک زندگی جامعه بشری با سبک و زندگی اهل بیت(ع) بوده و باید این سوال را پرسید که آیا توانسته ایم به این دستورات نزدیک شویم یا خیر.

وی با اشاره به خطرات فرهنگی موجود در جامعه، ابراز داشت: در حال حاضر شاهد تحول و تغییراتی سریع در حوزه فرهنگ و ذائقه فرهنگی هستیم که آسیب بسیاری به جامعه وارد کرده است.

*دین گریزی یکی از خطرات امروز جامعه است

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: متأسفانه در حال حاضر فعالیت های گسترده ای در عرصه مجازی و رسانه در حوزه  فرهنگ و دین گریزی در حال شکل گیری است که اغلب نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی تصریح کرد: در حال حاضر شاهد تغییرات جدی در ذائقه فرهنگی در عرصه های گوناگون هستیم که هشداری برای جامعه اسلامی می باشد.

*خروج دین از عرصه اجتماع، یکی از تهدیدهای امروز جامعه است

وی بیان داشت: خصوصی سازی دین در منزل و خروج آن از عرصه اجتماع، خطری است که امروز دین را تهدید می کند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: امروز متأسفانه دین از عرصه نقش آفرینی در اجتماع دور شده و باید فکری برای آن کرد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی با اشاره به راه های مقابله با این خطر، اظهار داشت: حوزه های علمیه باید با درک محیط، مخاطب شناسی و تبلیغ متناسب با زمانه، با این خطر مقابله نماید.

*دیگر نمی توان با ادبیات گذشته با جوانان امروز سخن گفت

وی تأکید کرد: نمی توان با ادبیات گذشته با جوانان امروز سخن گفت؛ بلکه باید با رشد محتوا و تولید نیازهای روز، مشکلات و معضلات را تشخیص داد تا از زمانه عقب نماند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یادآور شد: این عقب ماندگی فردی نیست؛ بلکه موجب از دست رفتن مرجعیت دینی خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین واعظی وظیفه حوزه های علمیه را بسیار سنگین دانست و گفت: باید شاخصه های روز را بررسی کرد تا بتوان با دستیابی به آن در مسیر تبلیغ دین به صورت مدرن قرار گرفت.

وی ابراز داشت: هدف از راه اندازی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تنها اجتماع فیزیکی و فردی نیست؛ بلکه هدف مهم، تشکیل جامعه پژوهشی می باشد.  

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان ساخت: این پژوهشگاه به دنبال اقداماتی است که سایر پژوهشگران توان انجام آن را ندارند که در این راستا به دنبال مدیریت پژوهش ها و نیازسنجی می باشیم.

انتهای پیام:40/313

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha