شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
دیدار رئیس مرکز اسلامی برزیل با شخصیت های مسیحی

حوزه / در آستانه سال نو مسیحی و به مناسبت ایام میلاد حضرت عیسی(ع)، رئیس مرکز اسلامی برزیل با جمعی از اسقفها و کاردینالهای این کشور از جمله نماینده پاپ در برزیل دیدار کرد و سال نو مسیحی و ولادت حضرت مسیح(ع) را به آنها تبریک گفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، به مناسبت ایام میلاد حضرت مسیح(ع) و اعیاد آخر سال میلادی، حجه الاسلام و المسلمین شیخ طالب خزرجی رئیس مرکز اسلامی برزیل با دیدار از اسقفهای مسیحی در برزیل این ایام و روزها را به ایشان و همه پیروان حضرت مسیح علیه السلام و برزیلیان تبریک و تهنیت گفت.

دیدار با نماینده پاپ در برزیل

وی در دیداری که با کاردینال و نماینده پاپ در برزیل، آقای اودیلیو پدرو شدر (Dom Odilo Pedro Scherer) در اسقفیه اعظم برزیل در شهر سائوپائولو داشتند، ضمن استقبال گرم و صمیمی، مباحثی پیرامون اهمیت حفظ آرمان­ها و بنیان خانواده و تقویت اصول ایمانی در جامعه صورت پذیرفت.

همچنین در خصوص جریانات اخیر منطقه خاورمیانه در این دیدار بحث و گفتگو شد، و اذعان شد جرائمی همچون قتل، دزدی و تعدی به دیگران به نام دین و خدا اشتباهی بزرگ است که متأسفانه تروریستها مرتکب جنین جنایاتی می شوند.

در پایان این دیدار شیخ طالب خزرجی برخی از کتب منتشر شده توسط مرکز اسلامی برزیل راجع به گفتگوی ادیان و جایگاه حضرت مسیح(ع) در دین اسلام را به اسقف هدیه نمود، همچنین آقای اودیلو کتابی در مورد تاریخ واتیکان به آقای خزرجی اهداء نمود.

دیدار با اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس برزیل

همچنین در دیداری که با اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس کاردینال داماسکینوس منصور، ضمن استقبال و خوش آمدگویی ایشان و اعضای کلیسا، در مورد اهمیت وجود دین در زندگی و ارتباط با دین، و اینکه چگونه انسان با تعلق به مادیات و مصالح شخصی هر روز از دین و اصول آن دور می شود، و چگونگی تقویت این ارتباط مورد بحث و گفتکو قرار گرفت.

در دیدار با آقای جوزف جبارا کاردینال کلیسای رومانی نیز در خصوص اهمیت و تقویت ارتباط بین علما و رهبران ادیان بزرگ، و چگونگی پایداری و مقاومت در برابر انحرافات و کجروی­ها و بدعت­ها، با ایراد خطبه­ها و بحث­های مستمر علماء دین و سخنوران مذهبی جهت آگاهی بخشی هر چه بیشتر آحاد مردم، آنها را از هرگونه تعصب و تندروی و خشونت در امور دین و مذهب برحذر دارند، بحث و تبادل نظر شد.

دیدار با کاردینال کلیسای مارونی

در دیداری که با آقای ادگار ماضی کاردینال کلیسای مارونی راجع به اهمیت تمرکز بر مفاهیم واژه هایی همچون «صلح» و «محبت» و «گفتگو» در این روزها، گفتگو شد. این مفاهیم در بین تمام ادیان آسمانی مشترک بوده و بر ضرورت تقویت و ایجاد این مفاهیم تأکید شد.

در دیدار با کاردینال کلیسای سریانی ارتدوکس آقای ماوریس عبدالمسیح، ضمن استقبال و خوشدآمدگویی صمیمانه و قدردانی از بازدید ایشان، در مورد اهمیت مبارزه با «عقیده تکفیر» و اینکه اساس مشکلات امروز خاورمیانه از این عقیده و طرز فکر  اشتباه نشأت گرفته،  بحث هایی صورت پذیرفت.

اهداء کتاب نهج البلاغه به اسقف های مسیحی

در تمامی این دیدارها، کتاب شریف نهج البلاغه که به دو زبان عربی و پرتغالی توسط مرکز اسلامی برزیل به چاپ رسیده است به کاردینالها و اسقفان اعظم، به همراه برخی دیگر از کتب اسلامی اهداء گردید.

مرکز اسلامی برزیل هرساله به مناسبت تولد حضرت مسیح علیه السلام و اعیاد آخر سال، طی بیانیه ای به ملت برزیل و تمام مسیحیان جهان، این ایام را تبریک و تهنیت گفته، و در این ایام نیز آرزو دارد که سال آینده همه پناهندگان در این مناسبت­ها در وطن و خانه خود بتوانند این مناسبت­ها را جشن بگیرند و اینکه سال جدید شاهد جهانی بدون حضور گروهای تروریست و ارهابی در تمامی مناطق باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha