شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ بزرگان و علما هیچ وقت از تقویت حوزه و نشر دین و اسلام ناب محمدی(ص) غافل نبودند و همیشه سعی می کردند حوزه های علمیه همواره برقرار باشند تا از آن مجتهدینی طلوع کنند تا به نشر اسلام بپردازند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله نوری همدانی، امروز در دیدار طلاب و فضلای ایلامی مقیم حوزه علمیه قم، با بیان این که تقویت حوزه یکی از وظائف مراجع و به خصوص طلاب و روحانیت است گفتند: تاریخ حوزه به دوران پیامبر(ص) بر می گردد و ایشان برای نشر دین گروهی را به عنوان جویندگان دین تربیت کردند و به مناطق مختلف فرستادند تا بتوانند دین را به همه ابلاغ کنند.

این مرجع تقلید باتاکید براینکه بزرگان و علما هیچ وقت از تقویت حوزه و نشر دین و اسلام ناب محمدی(ص) غافل نبودند و همیشه سعی می کردند حوزه های علمیه همواره  برقرار باشند تا از آن مجتهدینی طلوع کنند تا به نشر اسلام بپردازند، بیان داشتند:حوزه های علمیه نقش مهمی در نشر اسلام دارند و وظیفه ما تقویت حوزه و دین است.

 معظم له با  اشاره به اینکه  حضرت امام صادق(ع) عهده دار این امر خطیر بودند و به تربیت 4 هزار شاگرد برای ترویج دین پرداختند ابراز داشتند: طلبگی از شریفترین و با کرامترین شغلها است؛ مهمترین عوامل موفقیت در تحصیل علم اخلاص، تهذیب نفس، داشتن اراده قوی و  استفاده از تجربیات قدما و علمای گذشته می باشد.

این مرجع تقلید به روایاتی از معصومین(ع) درباره فضیلت علم و فراگیری علوم اسلامی اشاره کردند و اظهار داشتند: روایات زیادی داریم که می فرمایند« فرشتگان بالهای  خود را برای اهل علم می گسترانند».

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطر نشان کردند: یکی از خصوصیات دوران طلبگی داشتن قلم رسا در بیان مبانی دین و مطالعه حالات علما می باشد که این کار گامی مهم و مؤثر برای تقویت اخلاق و منش طلبگی است.

این مرجع تقلید افزودند: از جمله خصوصیات علمای گذشته مردم داری، تحمل سختیها، تلاش و کوشش و تاثیرگذاری عملی بوده است، و قطعا سیره علمی و عملی آن بزرگان می تواند الگوی مناسبی برای طلاب فعلی باشند، لذا لازم است طلاب جوان زندگینامه علمای بزرگ گذشته را به دقت مطالعه نمایند.

معظم له در پایان با بیان اینکه روحانیت برای حفظ اسلام، دین و انقلاب و ارکان انقلاب وظیفه سنگینی برعهده دارند بیان داشتند: تجربه نشان داده در هر عرصه ای حوزه وارد میان شده کارها به خوبی پیشرفته وامروز هم باید این گونه باشد.

انتهای پیام40/313

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha