یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این مطلب که رژیم آل سعود نوکر غرب و اسرائیل است، گفتند: عالمان دین وظیفه دارند که در برابر این حادثه که دهن کجی به علماست، سکوت نکرده و آن را محکوم کنند و انزجار خود را از این حرکت رژیم مسلمان کش عربستان اعلان نمایند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» معظم له پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس ستاد اقامه نماز استان قم با بیان اینکه امروز با خبر شدیم که رژیم آل سعود، شیخ نمر را اعدام کرده است، اظهار داشتند: این مسئله جای بسیار تأسف دارد که با موضع گیری علما، به فریاد جامعه اسلامی توجه نکرده و این عمل را انجام دادند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه رژیم سعودی با تربیت داعش و حمایت آنان، اسلام را دینی خشن معرفی می کند، ابراز داشتند: این اعمال آنان نشان می دهد که رژیم آل سعود برای خوش خدمتی به غرب و رژیم کودک کش اسرائیل این اعمال را انجام می دهد.

ایشان با بیان این مطلب که رژیم آل سعود نوکر غرب و اسرائیل است، خاطرنشان ساختند: عالمان دین وظیفه دارند که در برابر این حادثه که دهن کجی به علماست، سکوت نکرده؛ محکوم کنند و انزجار خود را از این حرکت رژیم مسلمان کش عربستان اعلان نمایند.

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کردند: مسلمانان باید در برابر این حادثه به میدان آمده و فکری برای این نوع حوادث در جامعه اسلامی انجام دهند؛ ما نیز این حادثه خبیثانه را محکوم کرده و نگرانی خود را از این عمل زشت اعلام می نماییم.

این استاد درس خارج حوزه در ادامه به مسئله اهمیت نماز در اسلام اشاره کردند و افزودند: قبولی تمام اعمال به نماز بستگی دارد و باید تلاش کرد جامعه نسبت به این عمل کوشا باشند.

معظم له اظهار داشتند: باید سعی کنیم مسئله اقامه نماز را که تأکید بسیاری بر آن شده است را به فرهنگی عمومی تبدیل کرده و همانطور که اسلام، دینی اجتماعی است، نماز را هم به جماعت برگزار نماییم.

این مرجع تقلید بیان داشتند: روحانیت وظیفه سنگینی در برابر قرائت و تفسیر نماز بر عهده داشته و همین موضوع، خود مکتبی است که باید به آن توجه داشت.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این مطلب که علمای سلف توجه بسیاری به این مسائل داشتند، خاطرنشان کردند: نامه های بسیاری به ما می رسد که مساجد خالی از روحانی است و با وجود خانه عالم، مبلغین در آن حاضر نمی شوند.

این استاد درس خارج حوزه ابراز داشتند: ماندن در حوزه علمیه قم دردی را دوا نکرده و باید با حمایت از مبلغین، آنان را به سوی شهرهای خود اعزام کرد.

معظم له تصریح کردند:  امروز دشمنان به نوع نماز اول وقت ایراد می گیرند؛ پس باید با توجه بیشتر بر این مسئله، جلوی این انتقادهای بی مورد گرفته شود.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha