یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ تقوا، امانتداری و صداقت از جمله معیارهای مهم در یک گزینش خوب برای هر مسئولیت می باشد که باید در انتخاب و گزینش افراد رعایت شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»حضرت آیت الله نوری همدانی، امروز در دیدار اعضاء هسته گزینش استان قم،  با بیان اینکه مسئله گزینش یکی از موضوعات مهم در اسلام است گفتند: خدای متعال در درون همه موجودات غریزه ای قرار داده تا زندگی خود را به خوبی بسازند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه غریزه انسان غیر از سایر موجودات است،اظهار داشتند: خدا برای به سعادت رسیدن بشر به او اراده و عقل و تفکر داده و در اختیار او مربیانی قرار داده تا بتوانند با انتخاب درست به کمال برسند.

*لزوم شناخت طاغوت و مبارزه با آن

معظم له بیان داشتند: اولین گام به کمال رسیدن بشر، شناخت زمان و طاغوت زمان  است و طاغوت فرهنگی و سیاسی و اقتصادی از جمله اقسام آن است.

 ایشان افزودند: طاغوتیان سیاسی  بر اساس ظلم و فشار و مطابق میل و هوا و هوس بر مردم حکومت می کنند و رژیم آل سعود از این دسته کشورهاست و تنها هدف آنها حکومت بر مردم است به هرقیمت ممکن.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: طاغوت اقتصادی هم یکی از اقسام طاغوت هاست و در این بین ،کشورهای اروپایی و غرب از مصادیق مهم طاغوت های اقتصادی به شمار می روند.

 این مرجع تقلید با اشاره به اینکه طاغوت فرهنگی نیز از مهمترین  مصادیق طاغوت است گفتند: مشکل رژیم آل سعود در آخوندهای درباری آنهاست،  که مال، جان و اموال شیعه را مباح می دانند و به ترویج تکفیر و تروریست می پردازند و هدفی جز اختلاف بین جامعه اسلامی ندارند.

معظم بیان داشتند: اسلام دین وحدت و ضد هرگونه سیاست زدگی و فرهنگ طاغوتی است و اسلام ناب هر گونه فکر طاغوتی را مطرود می داند و دستور به مبارزه با آن می دهد.

 ایشان  در ادامه به معیارهای گزینش  هم اشاره کردند و افزودند: تقوا، امانتداری و صداقت  از جمله معیارهای مهم در یک گزینش خوب برای هر مسئولیت  می باشند که باید در انتخاب و گزینش افراد رعایت شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان از بعضی گزینش ها  انتقاد کردند وگفتند: هر دولتی سرکار می آید یکی از کارهایی که انجام می دهد عوض کردن افراد در کابینه است؛ این طور نیست که همه افراد خوب نباشند بلکه باید معیارها را در انتخاب رعایت کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha