شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شیخ زاکزاکی

حوزه/ باید کمیته ای از علمای جهان اسلام به نیجریه سفر کرده و تمام تلاش خود را برای آزادی شیخ زکزاکی انجام دهند، زیرا اگر این وضعیت ادامه یابد، این فتنه به تمام ایالات نیجریه کشیده می شود و گروه تروریستی بوکوحرام از آن استفاده خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین حسین دبریس، عصر امروز در کمیسیون "مساعی حمیده" کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران گفت: جنایتی که در نیجریه رخ داد، فوق تصور انسان است.

وی افزود: بر خلاف اینکه رسانه ها تعداد شهدای این حادثه فجیع را 300 نفر ذکر کردند، بیش از 1000 نفر در این فاجعه به شهادت رسیدند.

مدیر اجرایی اتحادیه بین المللی علمای مقاومت تصریح کرد: وضعیت شیعیان در نیجریه بسیار فاجعه آمیز است؛ مسئله تنها ارتکاب این جنایت نبود، بلکه ارتش نیجریه در شهرهای مختلف این کشور،شیعیان را تعقیب و آنها را کشته و یا زندانی کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین دبریس خاطرنشان کرد: یک توطئه بزرگ علیه تشکل مسلمانان نیجریه در حال شکل گیری است و "کمیسیون مساعی حمیده" کنفرانس وحدت اسلامی باید این مسئله را پیگیری کند.

وی تصریح کرد: باید کمیته ای از علمای جهان اسلام به نیجریه سفر کرده و تمام تلاش های خود را برای آزادی شیخ زکزاکی انجام دهد، زیرا اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، این فتنه به تمام ایالات نیجریه کشیده می شود و گروه تروریستی بوکوحرام از این مسئله استفاده خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین یادآور شد: متاسفانه برخی از کشورهای عربی به نقش تحریک آمیز خود در نیجریه ادامه می دهند و فضا را برای گروه تروریستی بوکوحرام آماده می کنند!

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha