یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
قرآن کریم

حوزه/ رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان، کشتار شیعیان نیجریه و دستگیری شیخ زکزاکی را نشان دهنده حقارت دشمنان در مقابل مکتب اهل بیت(ع) دانست و اگفت: امروز انسانیت در بدترین زمان قرار دارد و فقط دکور زندگی را درست کرده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین حائری،  امروز در همایش «ترنم وحی» با بیان این که قرآن راهنمای انسان های سرگردان به سوی سعادت است، گفت: امروز انسانیت به شدت از بین رفته و تنها در نظام اسلامی است که مردم بر اساس نور اهل بیت(ع) هدایت شده و برخی مردم دنیا نیز متوجه این امر شده اند.

وی، کشتار شیعیان نیجریه و دستگیری شیخ زکزاکی را نشان دهنده حقارت دشمنان در مقابل مکتب اهل بیت(ع) دانست و ابراز داشت: بشر هرگز به اندازه امروز پوچ و سرگردان زندگی نکرده؛ امروز انسانیت در بدترین زمان قرار دارد و فقط دکور زندگی را درست کرده اند.

رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان با اشاره به حجابی که برخی زنان غربی از مسلمانان الگو می گیرند، ابراز داشت: این امر هم شاهدی بر اوج نورانیت و هدایت قرآن است.

وی با بیان این که قرآن دریای بی پایانی است که شناخت آن کار انسان های معمولی نیست، اظهار داشت: این کتاب الهی به واقع بالاترین سند توحید، نبویت و امامت است و خداوند اعجاز خودش را در قرآن جمع کرده و این امر نشان دهنده قدرت خدا می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حائری با بیان اینکه جنبه های علم قرآن نیز از اعجاز های این کتاب الهی است، ابراز داشت: هر چه دانش رشد می کند، انسان به این علم، نور، رحمت و مهمترین ابزار هدایت الهی به همراه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) که مفسر آن هستند، بیشتر پی می برد.

وی بهترین تربیت برای کودکان را آموزش قرآن در کودکی دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه نخستین وظیفه حوزویان، تبلیغ است، باید خودشان به کار خوب عمل کرده و دیگران را آموزش دهند که برگزاری کلاس قرآن از جمله آن است.

رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان رضوی، نیاموختن و ناتوانی در قرائت قرآن دانش آموزان را نقطه ضعف آموزش در مدارس عنوان و خاطر نشان کرد: انسان باید روزانه با قرآن انس گرفته و دست کم در چند دقیقه قرآن را تلاوت کند. این همان کاری است که بزرگان دین انجام می دادند و با قرآن انس داشتند.

وی فهم قرآن را نیازمند تدبر و تفکر دانست و گفت: همه مراحل گفته شده یعنی یادگیری، تلاوت، انس، فهم و ... مقدمه ای برای عامل شدن به مطالب قرآن است، یعنی انسانی که حافظ قرآن می باشد، می بایست در رفتار و گفتارش دیده شود.

برپایه این گزارش، در پایان  این همایش که با حضور طلاب و روحانیون حوزه علمیه خراسان رضوی و خانواده های آنان در مجتمع فرهنگی غدیر مشهد برگزار گردید، از فرزندان حافظ قرآن کریم تجلیل شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha