یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ارتش نیجریه

حوزه/ فعال دانشجویی جهان اسلام گفت: فاجعه نیجریه نه تنها نشان از شدت وحشی گری دشمنان داشت بلکه موج جدیدی از اسلام ستیزی و تروریسم دولتی را متجلی کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، محمد واحدی، فعال دانشجویی جهان اسلام،عصر امروز در بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گفت: در روزهای اخیر شاهد جنایات فجیعی در نیجریه بودیم که نه تنها نشان از شدت وحشی گری دشمنان داشت بلکه موج جدیدی از اسلام ستیزی و تروریسم دولتی را متجلی کرد.

وی افزود: مسلمانان نیجریه با راهنمایی های شیخ زکزاکی به یک  وفاق و همدلی  صلح آمیز رسیده و به  الگویی برای همه جوامع آزادی  خواه  تبدیل شدند.

مسئول موسسه دانشجویی صلح زیبا بیان کرد: همین موضوع سبب شده است که بر تعداد پیروان این جنبش اسلامی در نیجریه افزوده شود و این مساله، مساله ای نبود که دشمنان اسلام به ویژه اسلام رحمانی و اسلام اصیل بتوانند آن را تحمل کنند.

وی گفت: حمله به  شیخ زکزاکی و پیروان این جنبش در حقیقت مقابله با الگوی صلح آمیزی و معتدل اسلامی است زیرا آنها نمی توانند این گروه ها را تحمل کنند.

این فعال دانشجویی بیان کرد: این خونریزی ضربه دیگر به پرجمعیت ترین کشور آفریقا بود که شش سال شاهد حملات بوکوحرام است؛ در حقیقت این گروه بود که در مقابل این جریان تندرو ایستاده و نشان دهنده اسلام اصیل بود.

وی گفت: امروزه بوکوحرام دست به کشتار می زند، ولی از کسی صدایی در نمی آید، اما چهره صلح طلب جنش اسلامی نیجریه دشمنان را ناراحت کرده است.

این فعال دانشجویی بیان کرد: با نگاه کوتاه به شواهد و مستندات، برنامه ریزی شده بودن حادثه زاریا کاملا مشخص است زیرا بدون هیچ نقشه ای به مردم حمله کردند و آنها را بدون پرسش و بدون هیچ جرمی به گلوله بستند.

وی گفت: مهمترین نکته و تاسف بار ترین نکته نیز این مطلب است که شاهد سکوت سنگین بسیاری از علمای جهان اسلام و رسانه های اسلامی و غیر اسلامی هستیم که واقعا جای تاسف دارد و امیدواریم روزی به مرحله ای برسیم که نسبت به هم تعصب داشته باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha