شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
آیت الله موسوی اردبیلی

حوزه/جمعی ازشیعیان مسجد اهل البیت(علیهم السلام) شهر آيندهون هلند با حضرت آیت الله موسوی اردبیلی دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله موسوی اردبیلی امروز در این دیدار که در دفتر معظم له برگزار شد گفتند: گزارشات شما بسیار اميدوار كننده است و ان شاءالله مأجور هستید، آینده فعالیت های شما بسیار روشن است، وقتی انسان در محیطی است که آن محیط آلوده است اجر پاک بودن وى به مراتب بيشتر است، ولی باید دقت شود که در انجام واجبات و ترك محرمات اهمال نشود.

ایشان افزودند: نماز بر هر چیزی مقدم است؛ در روایت است که« إِن قُبِلتَ قُبِلَ مَا سِوَاهَا وَإِن رُدَّت رُدَّ مَا سِوَاهَا»  اگر نماز مردود شد بقیه اعمال هم مردود می شود، اگر شفاعت ائمه را می خواهيد مشروط به عدم سهل انگارى در نماز است.

معظم له همچنين با بیان اهميت مسأله حجاب و با بیان اینکه بانوان محجبه مسلمان باید الگویی برای زنان غربی باشند اظهارداشتند: در اروپا رعايت حجاب مشکل است، ولى بانوان محترمى كه در آنجا ساكنند بايد بدانند كه حفظ حجاب مهم است و بايد حتى الامكان در رعايت آن بكوشند.

در پایان این دیدار حضرت آیت الله  موسوی اردبیلی موفقیت شیعیان و على الخصوص اهالى مسجد اهل البیت علیهم السلام را از خداوند متعال مسئلت نموده و برای رفع مشکلات شیعیان در سراسر جهان دعا نمودند.

لازم به ذکر است: در ابتدای این دیدار حجت الاسلام شیخ حسین آکای امام جماعت مسجد اهل البیت(ع) با تشریح وضعیت شیعیان در کشور هلند گفت: امروز در کشور هلند گرایش بسیاری به دین به خصوص مذهب تشیع اثنی عشری وجود دارد و مراسمات و مناسبت های مذهبی در مساجد و حسینیه ها رونق فراوانی یافته است و هر سال کنفرانس عاشورا و کنفرانس حضرت زهرا سلام الله علیها با حضور چشمگیر شیعیان برگزار می گردد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha