چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
آیت الله موسوی اردبیلی

حوزه/ خدمت به ساکنین، زائران و مجاوران شهر کریمه اهل بیت علیهم السلام افتخاری عظیم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله موسوی اردبیلی در دیدار مدیر و معاونین مرکز جامع توانبخشی مدائن قم اظهارداشتند: اسلام، در برنامه ها و تعاليم خود ضمن تاکید بر همزیستی گروهی محبت و خدمت به یکدیگر را بارها مورد سفارش قرار داده است.

این مرجع تقلید ادامه دادند: در جهان بينى اسلام، از يک طرف مساله خدمت به خلق، مقدمه قرب الهی و نوعى عبادت تلقى شده است و از سوى دیگر، به هر اندازه كه انسان در بُعد شناخت و معرفت حق تعالى رشد و تكامل پيدا كند، در خدمت به مردم از دیگران پیش گرفته و بيشترعشق مى ورزد، زيرا خدمت به خلق را جداى از بندگى خالق نمى بيند.

معظم له در ادامه به حدیثی از رسول اکرم (ص) اشاره کرده و افزودند: حضرت سودمندى و خدمت به مردم را در كنار ايمان به خداوند، معيار و ملاک ارزشمندى انسان دانسته و مى فرمايد: «خصلتان ليس فوقهما من البر شىء الايمان بالله والنفع لعبادات الله...» ايمان به خدا و نفع رساندن به بندگان او، دو خصلت نيک است كه برتر از آن چيزى نيست.

ایشان بیان داشتند: این توفیقی است که خداوند به شما عنایت کرده و آن خدمت به بندگان اوست، قدر این فرصت را بدانید و نسبت به بندگان خدا تلاش کنید و بدانید دعای ما پشت سر شما است.

در ابتدای این دیدار رئیس مرکز جامع توانبخشی مداین قم به سابقه چند ساله این مرکز تخصصی در تهران و آغاز فعالیت شعبه این مرکز در قم گزارشی از فعالیت های انجام شده را ارائه کرد.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha