یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام قپانچی

حوزه/ امام جمعه نجف با تاکید بر این که مرجعیت دینی، عراق را از هر گزندی حفظ کرد، گفت: رزمندگان اسلام تمام نیروهای داعش را در الرمادی درهم کوبیدند و همه باید مطمئن باشند که داعش نفس های آخر خود را می کشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین قبانچی، شب گذشته در مراسم اختتامیه بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، در هتل استقلال گفت: اسلام دینی جهانی است و به همین خاطر در سراسر جهان برای میلاد پیامبر(ص)، جشن برگزار می شود.

امام جمعه نجف بیان کرد: خداوند از ما می خواهد که برداشت ها و قرائت های خود را از مبانی اسلامی و قرآنی ارایه دهیم و امروز در فضایی که مکاتب غربی و شرقی مطرح است، همه به دنبال اسلام اصیل هستند.

وی  ادامه داد: امروز دنیا به اسلام چشم دوخته، چرا که هیچ کدام از مکاتب  غربی و شرقی موفق نبوده و نتوانسته اند پاسخ گوی نیازهای جامعه بشری  نشده اند.

حجت الاسلام والمسلمین قبانچی تصریح کرد: امروزه رسانه های جهانی، چیزی از داعش نمی گویند و اگر می گویند از خلافت اسلامی نام می برند، زیرا می خواهند مبانی فکری و حکومتی ما را تضعیف کنند.

امام جمعه نجف بیان کرد: حرکت در این فضا نیازمند رعایت یک سری اصول عینی است؛ دشمنان ما روش مند فعالیت می کنند و ما هم باید در روش های خود نظر بیاندازیم و بدانیم آیا در مسیر پیامبر(ص) و قرآن حرکت می کنیم یا خیر؟

وی تصریح کرد: ما به دنبال آزاد کردن اراده ملت ها هستیم و ایران اسلامی از روز اول نیز به دنبال این هدف حرکت کرده است و در همین کشور مشاهده می کنیم که چه برکاتی به این سرزمین نازل شده است که از آن جمله می توان به برکت حضور امام خمینی و آیت الله خامنه ای اشاره کرد.

امام جمعه نجف بیان کرد: زمانه کنونی، زمانه ملت هاست و ملت ها باید اراده خود را به کار بگیرند؛ مهم این است که اراده ملت ها باید به پیش برود؛ نکته بعدی این است که باید ارزش های الهی را دنبال کنیم و بر اساس ارزش ها پیش برویم، زیرا این ارزش ها دلیل بعثت پیامبر(ص) بود.

وی با تاکید بر این که ما هیچ گاه به دنبال خشونت و عمل قهر آمیز نیستیم و زبان ما زبان گفتگو است، ابراز داشت: ما با هرگونه تکفیر دیگران مخالف هستیم و با استفاده از امکاناتی که در اختیار داریم به پیش می رویم و قطعا به رغم تمام مشکلات پیروز خواهیم شد.

حجت الاسلام والمسلمین قبانچی نجف بیان کرد: وجود یک رهبری داهیانه دینی عامل بسیار مهمی در حرکت دادن ملت های اسلامی است؛ مساله دیگر، ارتباط با خداست؛ جمهوری اسلامی ایران پس از 37سال به دلیل ارتباط با خدا قوی تر از گذشته شده و حتی یک ذره ای هم از مواضع خود عقب ننشسته است.

وی با تاکید بر این که مرجعیت دینی، عراق را از هر گزندی حفظ کرد، یادآور شد: مرجعیت دینی شیعه یعنی این که به نیابت از امام زمان(عج) با رهنمودهای خودشان ملت ها را هدایت می کنند و این ارتباط با ائمه هدی و ائمه معصومین(ع) بسیار کارگشا است.

امام جمعه نجف افزود: آیت الله العظمی خامنه ای خامنه ای دستاوردهای معنوی در عراق از جمله اربعین را معجزه الهی دانستند ،زیرا 27 میلیون مردم در این مسیر حرکت کردند و کوچکترین مشکل امنیتی رخ نداد.

وی بیان کرد: رزمندگان اسلام تمام نیروهای داعش را در الرمادی درهم کوبیدند و این پیروزی بسیار مهم است و همه باید مطمئن باشیم که داعش نفس های آخر خود را می کشد.

وی گفت: ملتی که این چنین داوطلبانه در مقابل دشمنان حضور می یابد، نیازی به کشورهای استکبار ندارد؛ همه آحاد ملت عراق یک مبارز هستند و دعاهای مسلمانان در این زمینه به ما کمک می کند که پیروز شویم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha