دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محمدباقر کریمی - ارومیه

حوزه / مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: اقوام و ادیان مختلف هر یک نقش پویا و مؤثری در پیشرفت و هم افزایی جامعه ایفا می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه،  حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر کریمی، امروز در نشست «اقوام و ادیان، همدلی و همزبانی» که به مناسبت تقارن میلاد پیامبر اکرم(ص) و حضرت مسیح(ع) با حضور مسئولین و جمعی از جوانان مذاهب مختلف تشکیل شد، اظهار داشت: هفته وحدت و دهه وحدت، از اشتراکات ولادت پیامبران اولوالعزم میان مسلمین و مسیحیان است.

وی افزود: وجود قومیت ها و ادیان مختلف در آذربایجان غربی به عنوان رنگین کمان ادیان و اقوام و زندگی همراه با صمیمیت و همدلی در طول تاریخ این مرز بوم به گونه ای بوده که همواره اقوام مختلف در خوشی ها و ناخوشی های یکدیگر حضور گرم و وحدت بخشی داشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی افزود: بکاربردن کلمه زندگی مسالمت آمیز زمانی به کار می رود که تنشی ایجاد شده باشد و بعد صلح و زندگی مسالمت آمیز در آن خطه حاکم شود در حالی که هیچگاه چنین نبوده و استان آذربایجان غربی با وجود ادیان و اقوام های مختلف شیعه و سنی، آذری، کرد، کلدانی، آشوری و ارامنه همواره در صلح و صمیمیت زیسته اند و همه از شهروندان درجه یک بشمار می روند.

وی با اشاره به وحدت حاکم در ایران اسلامی خاطرنشان کرد: اقوام و ادیان مختلف که خود را در وهله اول ایرانی می دانند، هر یک نقش پویا و مؤثری در پیشرفت و هم افزایی جامعه ایفا می کنند.

انتهای پیام 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha