یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
ابوالحسن مهدوی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با محکوم کردن اقدام رژیم آل سعود در اعدام شیخ نمر این اقدام را برگ تایید ی بر مظلومیت شیعه در دنیا اعلام کرد.

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی عضو خبرگان رهبری در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»در اصفهان در واکنش به جنایت رژیم آل سعود  در اعدام شیخ نمر اظهار داشت: شهادت این عالم حقیقتا تاثر زیادی بر مسلمانان دنیا به خصوص شیعیان گذاشت ضمن این که این اقدام کاملا بی مقدمه و بدون اعلام قبلی صورت گرفت که بسیار منزجرانه بود.

وی افزود: دولت عربستان به شدت نگران بازتاب جهانی در خصوص اعدام شیخ نمر بود؛ لذا تمام تلاش خود را انجام داد تا یک مرتبه و به طرز ناگهانی این عمل ناشایست را مرتکب شد، اگر قبل از اعدام، اعلام عمومی به مردم دنیا می نمود حتما با واکنش مجامع بین المللی و عمومی رو به رو می شد.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: تاسف می خوریم از سکوت جوامع حقوق بشر جهانی،  چرا که  وقتی در کشور ایران شخصی با دلایل محکم و به حق اعدام می شود، جنجال هایی بر پا می کنند و بر کشور و ملت ایران فشار و تحریم وارد می نمایند اما هنگامی که رهبر شیعیان عربستان را به ناحق اعدام می کنند، ساکت می شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: دولت جمهوری اسلامی ایران باید به این فاجعه پاسخی محکم دهد و اجازه ندهد دولت عربستان ذره ای با آرامش خاطر از این مسئله عبور کند و همچنین با همراهی کشور های دیگر نیز این فاجعه را به گوش دنیا برسانند.

آیت الله مهدوی با اشاره به مظلومیت شیعه در دنیای امروز عنوان کرد: هر فردی با هر توان و ابزاری که دارد باید این جنایت را محکوم کند و پیشتاز جهانی کردن این واقعه، رسانه ها هستند که باید با قوت تمام حرکت نمایند.

وی تاکید کرد: اگر جلوی این جنایات گرفته نشود، این وقایع مانند جریان داعش می شود که اقدامات غیرانسانی آنها گریبان اروپایی ها را گرفت و باعث شد همان کشورهایی که این گروه تکفیری را ایجاد کردند، دود جنایات این فرقه بر چشم خودشان برود.

وی در پایان گفت: امیدواریم رژیم منفور آل سعود به زودی تاوان این جنایات شوم خود را بدهد و با نفرین شیعیان، در همین دنیا تقاص کار خود را بدهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha