یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
احمد راسم النفیس

حوزه/ اندیشمند شیعه مصری گفت: اعدام شیخ نمر توسط عربستان در واقع واکنش سریع و هیجان زده سعودی ها در برابر کشته شدن زهران علوش از سران وهابی داعش است که نشان دهنده اندوه و عصبانیت شدید آنها از کشته شدن این تروریست می باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از پایگاه مصری البوابة نیوز، اعدام شیخ نمر توسط مسئولان عربستان موجب خشم بسیاری از شیعیان مصر شده که این تصمیم عربستان را غیر قابل توجیه می دانند و آن را به منزله اقدام آل سعود برای آغاز جنگ مذهبی میان شیعه و سنی قلمداد کردند.

احمد راسم النفیس نویسنده و اندیشمند شیعه مصری در این باره گفت: اجرای این حکم توسط عربستان در واقع واکنش سریع و هیجان زده سعودی ها در برابر کشته شدن زهران علوش از سران وهابی داعش است که نشان دهنده اندوه و عصبانیت شدید آنها از کشته شدن این تروریست می باشد.

وی افزود: شیخ نمر یک عالم دینی بود و معارض مسلح نبود که افراد شبه نظامی به وی وابسته باشند و هیچ گاه سلاح به دست نگرفت و از این رو کشته شدنه وی توسط سعودی ها مانعی بر سر راه تقریب مذاهب اسلامی به شمار می رود که عربستان همواره به این تفرقه دامن زده است.

النفیس تاکید کرد عربستان تنها کشوری است که قانونی در زمینه قضاوت میان شهروندان خود ندارد و کشتن این روحانی شیعه به منزله آغاز جنگ طایفی از سوی سعودی ها است.

وی افزود: عربستان مرتکب اشتباه بزرگی شد که اسلام آن را تایید نمی کند چراکه در اسلام حتی کشتن کافران نیز جایز نیست، اما مسئولان سعودی بدون توجه به فریادهای بین المللی به صورت هیجان زده حکم اعدام شیخ نمر را اجرا کردند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha