دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سمینار ضد داعش

حوزه / طی سمینار ضد داعش در ایالت جورجیای آمریکا با اشاره به رفتارناشایست معلمان آمریکایی با دانش آموزان مسلمان تاکید شد که لازم است درباره ماهیت داعش و تعارض رفتارهای این گروهک انحرافی با تعالیم اسلامی اطلاع رسانی شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از ajc.com، مسلمانان شهر وست کوب در ایالت جورجیای آمریکا، سمیناری با موضوع محکوم سازی داعش، در مسجد فرقان این شهر برگزار کردند.

هدف این سمینار در درجه اول چگونگی دور نگه‌داشتن کودکان مسلمان از دام داعش بود. هدف دوم این سمینار، متقاعد کردن همسایگان، همکاران و سایر مردم در یکسان ندانستن مسلمانان با تروریست‌های داعش و تهدیدات آن‌ها بود.

موضوع برنامه سمینار به این صورت بود: آنچه مسلمانان باید درباره داعش بدانند و آنچه والدین باید برای جلوگیری از شستشوی مغزی و منحرف شدن فرزندانشان توسط داعش انجام دهند.

امام جماعت مسجد روزول: داعش، منحرف و مرتد است

ارشد انوار، امام جماعت مسجد روزول، که در میسی سیپی زندگی می‌کند و دانش و آشنایی فراوانی با تفکرات افراط‌گرایانه دارد، در سخنرانی خود در این سمینار گفت: داعش گروه منحرف و مرتدی هستند که با استفاده از تکنیک‌های بازارگرمی اینترنتی مناسب، منجر به تصمیم‌گیری سریع و غیرمنطقی در ذهن جوانان می‌شوند. آن‌ها به دنبال نوجوانان سرخورده و ناامید هستند. هدف آن‌ها کسانی هستند که اطلاعات زیادی درباره دین اسلام ندارند، نوجوانانی که با والدین و دوستان در خانه مشکلات و درگیری‌هایی دارند. درست مثل افرادی که به گروه‌های خلافکار می‌پیوندند. اگر دانش کافی، رابطه خانوادگی مناسب، و ارتباطات اجتماعی درستی داشته باشید، هرگز جذب این فرقه‌های افراط‌گرا نخواهید شد.

او در ادامه سخنانش گفت: آن‌ها در وعده‌های توخالی خود، طوری وانمود می‌کنند که تنها کسانی هستند که دین را ارائه می‌کنند و تنها در  سرزمین‌های تحت سلطه آن‌ها دین اجرا می‌شود، درحالی که چنین نیست و علمای بسیاری در جهان اسلام داعش را محکوم می‌کنند.

انوار درباره آیات قرآن که به جنگ‌های پیامبر اشاره می‌کند و داعش از آن‌ها برای اعلام جنگ به ملل دیگر سوءاستفاده می‌کند گفت: البته که این آیات وجود داشته و قرآن نیز مانند انجیل آیات متعددی درباره جنگ دارد، اما بدانید که هر مسلمانی با اطلاعات محدود نمی‌تواند به سادگی معنای این آیات را بفهمد، بلکه این آیات نیاز به تفسیر درست دارد. آن‌ها از این آیات سوءاستفاده می‌کنند تا نشان دهند که اسلام با بقیه دنیا در حال جنگ و دشمنی است در حالی که بسیاری از آیات مربوط به دوره 23 ساله زندگی حضرت محمد (ص) است که در آن زمان قبایل زیادی به سرزمین‌های اسلامی حمله می‌کردند و ایشان برای دفاع از مسلمانان مجبور به لشگرکشی علیه این قبایل و کفار بود.

قربانی نخست داعش، مسلمانان است

در پایان کنفرانس بسیاری از والدین همچنان نگرانی‌هایی راجع به فرزندانشان داشتند و بحث‌هایی راجع به مراقبت و نظارت دقیق‌تر روی نوجوانان و محدود کردن استفاده از اینترنت انجام شد. در کنار این مباحث، مشکل عده زیادی از آن‌ها توهین‌ها و تهمت‌ها علیه مسلمانان بود.

پدری پرسید: جوانان دیگر پسرم را مورد آزار و اذیت قرار داده و او را تروریست خطاب می‌کنند.

انوار در این باره گفت: به کسانی که شما را تروریست خطاب می‌کنند و دانش درستی درباره اسلام ندارند گوشزد کنید که قربانی نخست داعش، خود مسلمانان هستند. سعی کنید در جواب‌هایتان با زبان نرم و مدارا صحبت کنید، در بسیاری مواقع سکوت بهترین شیوه برخورد است.

او در جواب مادری که معتقد بود، بسیاری از مسئولان و مدیران مدرسه، رفتار بدتری در قبال دانش آموزان مسلمان دارند گفت: سعی کنید در فضای مدارس از راه‌های قانونی وارد شوید. شما حقوقی دارید. دانش آموزان شما نیز قطعا به حق هستند. بدانید که بهترین حقی که به ما عطا شده عبادت است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha