یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کتاب

حوزه/ کتاب ‌های «علم و حکمت»، «الحوار بین الحضارات» و «تربیت جنسی»، از سوی انتشارات مؤسسه دارالحدیث تجدید چاپ شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه» کتاب‌ های «علم و حکمت در قرآن و حدیث»، با عنوان دانشنامه قرآن و حدیث «الحوار بین الحضارات» ترجمه عربی گفتگوی تمدن ها در قرآن و حدیث، و «تربیت جنسی» از سوی انتشارات مؤسسه دارالحدیث مجدداً انتشار یافت.

کتاب «علم و حکمت در قرآن و حدیث» اولین بار در سال ۱۳۷۹ منتشر شد و اینک با طرح جلد متفاوت برای سومین بار منتشر می ‌شود.

کتاب «الحوار بین الحضارات» ترجمه عربی گفتگوی تمدن ها در قرآن و حدیث، سال ۱۳۷۸و تربیت جنسی نیز در سال ۱۳۸۷، منتشر شده است.

گزیده ای از معرفی کتاب ها:

* کتاب «علم و حکمت»

کتاب حاضر، چهارمین اثر مستقل منتشر شده از مجموعه دانش نامه قرآن و حدیث و حاصل سال ها تتبع و تحقیق درباره علم و معرفت از دیدگاه اسلام است و شاید برای نخستین بار، نصوص اسلامی (متون قرآن و حدیث) را در این زمینه، به صورت موضوعی، در اختیار علاقه مندان قرار می دهد. در این کتاب، تلاش شده است که با بهره گیری از متن قرآن کریم و احادیث اسلامی (از طریق فریقین)، دیدگاه های اسلامی درباره: جایگاه علم و معرفت، حقیقت علم، آثار علم، منابع و موانع معرفت، تعلیم، تعلّم و عالم، به طور مبسوط به جهان علم عرضه شود.

کتاب «علم و حکمت» با شمارگان ۵۰۰ ، قیمت ۴۴۰۰۰ تومان، تألیف آیت الله محمدی ری شهری از سوی انتشارات دارالحدیث چاپ مجدد شده است.

* کتاب «الحوار بین الحضارات»

تبيين ديدگاه اسلام درباره گفتگوى تمدن ها، موضوع مهمّى براى كسانى است كه به اين رويكرد فرهنگى قرن توجّه كرده، به آن مى انديشند.

اين كتاب، هفتمين مجلّد مستقل از «موسوعه ميزان الحكمة» است كه براى پاسخگويى به اين نياز تازه، تقديم خوانندگان شده است.

فهرست موضوعات: المقدمه، المدخل، الفصل الاوّل: فنّ الحوار، الفصل الثانی: آداب الحوار، الفصل الثالث: آفات الحوار، الفصل الرابع: احکام الحوار، الفصل الخامس: نماذج من الحوارات

کتاب «الحوار بین الحضارات» با شمارگان ۵۰۰ ، قیمت ۱۰۰۰۰ تومان، تألیف آیت الله محمدی ری شهری از سوی انتشارات دارالحدیث چاپ مجدد شده است.

* کتاب «تربیت جنسی»

در این کتاب با مطالعه و تحقیق در آیات و روایات، اهداف، مبانی، اصول و روش های تربیت جنسی مبتنی بر آن مبانی و اصول، استخراج و تبیین می شود.

همچنین معیارهای رفتارهای به هنجار جنسی و تمایز آن از رفتارهای نابهنجار جنسی و نمونه های فراوانی از این گونه رفتارها مورد بررسی قرار می گیرد.  

کتاب «تربیت جنسی» با شمارگان ۱۰۰۰، قیمت ۲۳۰۰۰ تومان، تألیف علی نقی فقیهی از سوی انتشارات دارالحدیث چاپ مجدد شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha