دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌‌الاسلام لک‌زایی

حوزه/ رئیس پژوشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از رونمایی دو اثر بسیار ارزشمند این مرکز علمی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،  حجت الاسلام و المسلمین نجف لک زایی در آیین رونمایی از مجموعه کتب « الصحابة الکرام» اظهارداشت : خدا را شاکریم توانستیم در این دوره از زمان موفق به چاپ اثری ارزشمند از علامه محمدعلی احمدیان نجف آبادی(ره) شویم.

وی افزود: این اثر ارزشمند همزمان با سال پیامبراعظم(ص) در 26 باب کلید خورد و امروز شاهد به ثمر نشستن این اثر فاخر هم در حوزه دیجیتال و مکتوب هستیم.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ادامه داد: برپایی چنین همایش ها و مراسم های بسیار ارزشمند و ستودنی است، چراکه در همین احوال است که جرقه های علمی و پژوهشی ارزشمندی زده می شود و منجر به احیای حرکتی عظیم در حوزه علوم و معارف اسلامی می گردد.

حجت الاسلام و المسلمین  لک زایی تصریح کرد: احیای آثار قدما و بزرگان و فقهای دین اسلام و مذهب تشیع حرکت فوق العاده ای بود که در همین محافل علمی نقطه آغازین آن انجام شد به طوریکه به یاری خداوند متعال به زودی شاهد رونمایی دو اثر بسیار ارزشمند از سوی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خواهیم بود.

وی بیان داشت: رونمایی از کتاب « مجموعه آثار شیخ بهایی(ره)» و « مجموعه آثار علامه محمد حسین کاشف الغطا(ره)» از جمله برنامه های آتی این پژوهشگاه است که به زودی انجام خواهد پذیرفت.

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: مرحوم علامه احمدیان در سال 1300 هجری شمسی به دنیا آمدند و در سال 1376 از دنیا رفتند، آنچه در این 76 سال رخ داد، نوعی نگاهی راهبری و تقریبی بود همانطور که مرحوم شرف الدین در حوزه گام نهادند و با آثار خود تقریب مذاهب اسلامی را در پیش گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی بیان داشت: طلاب و فضلای حوزه های علمیه باید با این نوع نگاه در آثار قلمی و بیانی خود نسبت به تقریب مذاهب همت مضاعفی داشته باشند و شکاف میان مذاهب اسلامی را کم کنند همانطور که علمای معاصر ما این هدف را در قلم و بیان خود داشتند.

انتهای پیام    313/17

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha