شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام برنجکار

حوزه/ رئیس انجمن کلام حوزه‌ گفت: اگر حوزه و روحانیت بتوانند با به‌روزرسانی و تقویت خود، مقابل صف‌آرایی‌های اعتقادی دشمن ایستادگی کنند، قطعاً شاهد ناکارآمدی دسیسه‌های دشمنان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا برنجکار، رئیس انجمن کلام حوزه‌،  در نشستی با مدیر حوزه علمیه خوزستان، به ارائه گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این انجمن پرداخت و گفت: انجمن کلام از 8 سال پیش فعالیت خود را به‌صورت رسمی آغاز کرد و با همکاری مراکز مختلف علمی، فعالیت‌هایی در زمینه آموزش و برگزاری کلاس‌های علمی انجام داده است.

رئیس انجمن کلام حوزه‌ با اشاره به عضویت محققین برجسته در این انجمن، افزود: انجمن کلام حوزه دارای 233 عضو است که 118 نفر از این اعضاء به‌عنوان نفرات اصلی و مابقی نیز به‌عنوان عضو وابسته انجمن شناخته‌شده‌اند.

وی به اهداف انجمن کلام اشاره کرد و بیان داشت: پاسخگویی به شبهات اعتقادی، آموزش و پژوهش در زمینه کلام، تبیین اصولی عقاید جعفری و اطلاع‌رسانی در خصوص علم کلاس اسلامی، بخشی از اهداف انجمن کلام حوزه است.

حجت الاسلام والمسلمین برنجکار از اجرای دوره‌هایی آموزشی در دیگر استان‌های کشور خبر داد و گفت: در راستای آموزش و تبیین مسائل مرتبط با فرق و ادیان، دوره‌های فشرده در استان‌هایی همچون خراسان رضوی و اصفهان برگزار شد که خوشبختانه با استقبال چشمگیری طلاب روبرو شد و زمینه‌ای برای گسترش این فعالیت در دیگر نقاط کشور فراهم آمد.

رئیس انجمن کلام حوزه‌، با اشاره به فرصت‌ها و تهدیدهای موجود در استان خوزستان، اظهارداشت: خوزستان به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی و فرهنگی، از اهمیت فراوانی برای دشمن برخوردار است، به همین دلیل اقدامات زیادی برای خدشه در اعتقادات مردم انجام‌شده است.

وی در پایان گفت: اگر حوزه و روحانیت خوزستان بتوانند با به‌روزرسانی و تقویت خویش، مقابل صف‌آرایی‌های اعتقادی دشمن ایستادگی کنند، قطعاً شاهد ناکارآمدی دسیسه‌های دشمن در این عرصه خواهیم بود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha