شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
فریدون همتی

حوزه/ همتی با اشاره به توجه جدی مقام معظم رهبری به حوزه های علمیه، گفت: امروز تقویت حوزه های علمیه و رفع مشکلات زیرساختی این مراکز مهم وظیفه مسئولین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، دکتر فریدون همتی، امروز با حضور در مدیریت حوزه علمیه قزوین، در نشستی با مدیر، مسئولان و کارکنان حوزه استان به نقش تاثیرگذار حوزه و روحانیت اشاره کرد و گفت: حوزه قزوین یکی از حوزه های مهم و عالم پرور بوده و توانسته بسیاری از شخصیت های ارزشمند را معرفی و پرورش دهد.

*ضرورت تقویت حوزه های علمیه

وی با اشاره به توجه جدی مقام معظم رهبری به حوزه های علمیه، خاطرنشان کرد: امروز تقویت حوزه های علمیه وظیفه مسئولین است و باید برای رفع مشکلات تلاش نماییم.

استاندار قزوین ادامه داد: یکی از کارهای اصلی دولت خدمتگزار این است که  مشکلات زیرساختی حوزه های علمیه که از نهادهای بسیار تاثیرگذار در کشور محسوب می شوند را بر طرف نماید، بنابراین تقویت حوزه ها از اولویت های جدی مسئولین است.

* از ظرفیت های ارزشمند حوزه بهره ببریم

همتی تصریح کرد: باید این جلسات با حضور مسئولان حوزه استان و کارشناسان استانداری بیشتر برگزار شود، تا ما نیز بتوانیم از ظرفیت های ارزشمند حوزه بهره ببریم.

مهندس ایوب رحیمی، معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین نیز در این نشست رفع مشکلات زیرساختی حوزه علمیه قزوین را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: باید در راستای منویات مقام معظم رهبری و دولت تدبیر وامید بتوانیم با برگزاری جلسات تخصصی همکاری بیشتری داشته باشیم.

*حوزه با تمام قوا در مقابل دشمنان ایستاده است

استاندار قزوین همچنین در تجمع طلاب، اساتید وروحانیون استان قزوین در لبیک به منویات مقام معظم رهبری در رابطه با حوزه انقلابی، در مسجد شیخ الاسلام، به نقش مهم و تاثیرگذار حوزه و روحانیت در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز حوزه های علمیه وروحانیت، با همراهی ملت همیشه بصیر توانسته در مقابل تمام تهدیدهای دشمنان با اقتدار ایستادگی کنند.

استاندار قزوین با اشاره به حضور ملت ایرا ن در تمام عرصه ها، خاطرنشان کرد: باید ملت بصیر ایران اسلامی را تحسین کرد، چرا که علی رغم همه توطئه ها وتهدیدها و تحریم ها باز هم دست از نظام بر آمده از خون شهدا برنداشته و حضور با نشاط  و فعالی در صحنه دارند.

وی با تاکید بر این که ملت ایران بارها نشان داده که اجازه کوچکترین تهدیدی به دشمنان نخواهد داد و با اقتدار ایستاده و خواهد ایستاد، ابراز داشت: در دوران دفاع مقدس با این که کشورهای مختلف به رژیم صدام کمک های تسلیحاتی و نظامی و مالی می کردند، ولی رزمندگان ما با توکل به خدا و ایمان قوی توانستند دشمن را شکست دهند.

*روحانیون اهمیت وحدت و همدلی را تبیین کنند

همتی به اختلاف انگیزی دشمنان اشاره کرد و افزود: دشمنان همیشه در تلاش اند در بین مردم و مسئولین اختلاف افکنی کنند، لذا شما اساتید و روحانیون باید در مساجد و منابر خود ضرورت وحدت و همدلی و جلوگیری از نفوذ دشمن را برای مردم به خصوص نسل نوجوان وجوان تبیین و ترویج نمایید.

وی در پایان بر داشتن روحیه انقلابی تاکید کرد و بیان داشت: خوشبختانه امروز این روحیه در بین مردم، روحانیون و مسئولان وجود داشته و امیدواریم بتوانیم با همراهی وهمدلی و وحدت مشکلات را برطرف نماییم.

*بازدید از مدارس علمیه

برپایه این گزارش، استاندار قزوین در ادامه برنامه های حوزوی خود از مدارس علمیه امام صادق(ع)  و صالحیه و همچنین کتابخانه امام صادق (ع) بازدید کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha