جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام علی غفاری / مدیر حوزه خواهران مازندران

حوزه/ دولت در بخش فرهنگ دینی ضعیف عمل کرده و با توجه به این که دشمن در عرصه جنگ نرم با تمام توان و شبانه روز علیه ما فعالیت می کند، باید حمایت از حوزه های علمیه و فعالیت های دینی جدی تر صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام علی غفاری، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران، در نشستی با امام جمعه گلوگاه، اظهار داشت: حوزه علمیه خواهران از جمله مراکز موثر در فر هنگ و رفتار جامعه است که حدود 18 سال از عمر آن می گذرد و  زیر نظر شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران کشور، با حدود 500 مدرسه علمیه و بیش از 170هزار طلبه در کشور  فعالیت می کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مازندران ادامه داد: با توجه به قدمت حوزه های علمیه استان، همچنین پیشینه دینی و علوی بودن این دیار، متاسفانه پایگاه های دینی مازندران در شان استان  و در اولویت اصلی مردم نمی باشد.

وی تاکید کرد: مازندران به دلیل توریستی بودن، استانی 3 میلیون نفری نمی باشد؛ بلکه 20 میلیونی است؛ زیرا مسافرانی که به این منطقه می آیند، آورده های فرهنگی و اثر گذار به همراه خواهند داشت. لذا باید نگاه و برنامه ویژه ای برای آن داشته باشیم.

حجت الاسلام علی غفاری ادامه داد: با توجه به این که بانوان نیمی از جامعه هستند، تاثیر وجود حوزه های علمیه خواهران در اصلاح رفتار، تربیت، آرامش و در نتیجه جامعه مطلوب بر کسی پوشیده نیست؛ لذا برنامه ما این است که در تمام شهرهای استان، مدرسه علمیه خواهران تاسیس نمائیم.

*بنیان خانواده در خطر است

حجت الاسلام میراحمدی، امام جمعه گلوگاه مازندران نیز در این نشست با اشاره به اهمیت تاسیس حوزه علمیه خواهران در شهرهای مختلف کشور، بیان کرد: بانوان بخش عمده جامعه را تشکیل می دهند و بیشترین هجمه متوجه این قشر می باشد.

وی ادامه داد: دشمن به این باور رسیده که برای از بین بردن انقلاب اسلامی و فروپاشی کامل جامعه اسلامی باید زنها را از مادریت و محور بودن خانواده جدا کند، لذا نیاز به زنان متخصص و کارشناس جهت آموزش معارف الهی و تقویت و توسعه فرهنگ و ارزش های دینی بیش از پیش احساس می شود و این امر قطعاً با راه اندازی مدارس علمیه خواهران در کشور محقق خواهد شد.

امام جمعه گلوگاه افزود: در حال حاضر با وجود ماهواره، اینترنت و...، دیگر نمی توان با سبک قدیم به جنگ دشمن رفت و طلاب باید با تسلط به فناوری های روز دنیا به خصوص فضای مجازی به مقابله با توطئه های دشمنان بپردازند. 

حجت الاسلام میراحمدی یادآور شد: دولت در بخش فرهنگ دینی ضعیف عمل کرده و با توجه به این که دشمن در عرصه جنگ نرم با تمام توان و شبانه روز علیه ما فعالیت می کند، باید حمایت از حوزه های علمیه و فعالیت های دینی جدی تر صورت گیرد.

امام جمعه گلوگاه مازندران در پایان خاطر نشان کرد: وضعیت فرهنگی شهرستان گلوگاه به دلیل نبود حوزه علمیه برادران و خواهران در این شهر رضایت بخش نیست و امیدواریم شاهد بهبود این وضعیت باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha