شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حوزه خواهران مازندران

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران مازندران با تاکید بر حضور جدی طلاب در عرصه های تبلیغی گفت: قطعاگسترش دستورات الهی در جامعه موجب کاهش آسیب های اجتماعی می گردد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، خانم طالب زاده در نشست اخلاقی دانش آموختگان مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) ساری اظهارداشت: تذکر و موعظه از جمله امور لازم و سودمند برای انسان ها است که حسن خلق یکی از  این پندها و موعظه ها می باشد.

وی گفت: مجموعه خصلت های پسندیده که لازمه روح انسان است، معنای عام، و خوش رویی و حسن برخورد با دیگران، معنای خاص حسن خلق است.

وی با اشاره به آثار حسن خلق اظهار کرد: افزایش عمر، جلب دوستی و آبادی سرزمین، از جمله آثار دنیوی  و قرب الی الله، بخشش گناهان و جهاد در راه خدا، از آثار اخروی  حسن اخلاقی است.

طالب زاده بیان کرد: هرگاه خداوند  به بنده ای توفیق سه عمل را دهد؛ قطعا توفیق سه کار دیگر هم داده خواهد شد. اگر خداوند توفیق مقام شکرگزاری را بدهد، به نعمت های او می افزاید، هرگاه به کسی توفیق دعا کردن دهد، توفیق استجابت هم خواهد داد و اگر توفیق توکل به خودش را دهد، توفیق کفایت هم می دهد.

وی با اشاره به راهکارهای مفید در  خصوص خصلت خوش اخلاقی تصریح کرد: بی توجهی به مشکلات گذشته، کم توقع بودن، احتمال خیر دنیا و آخرت در هر پیش آمد بد ، توکل به خدا داشتن، ورزش کردن، توجه به خواب و خوراک از جمله راهکارهای مفیددر رابطه با خوش اخلاقی است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر حضور جدی طلاب در عرصه های تبلیغی  گفت: قطعاگسترش دستورات الهی در جامعه موجب کاهش آسیب های اجتماعی می گردد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha